Business Hi-Tech

Murdoch investeste in multimedia pe mobil

01.03.2006, 20:09 9

Gigantul media News Corp., companie detinuta de magnatul Rupert Murdoch, a lansat un magazin virtual de continut multimedia si divertisment destinat telefoanelor mobile, numit Mobizzo, si un studio de productie care se va concentra pe crearea de continut exclusiv pentru telefoanele mobile, relateaza The New York Times.

Aceasta miscare face parte dintr-o strategie mai ampla a companiei, care si-a propus sa se concentreze tot mai mult pe continutul pentru echipamentele mobile, urmarind ca, pe viitor, sa-si faca simtita prezenta pe milioane de terminale din toata lumea, spun analisti din industrie.

Murdoch stie probabil ca, in urmatorii cinci ani, numarul de utilizatori de telefoane mobile din toata lumea se va dubla, atingand 4 miliarde, conform unor estimari din piata citate de The New York Times.

Ce vor putea comanda utilizatorii din magazinul Mobizzo? Pentru inceput, alerte prin SMS legate de ultimele materiale publicate intr-o rubrica de "barfe" a tabloidului britanic The Sun, postere cu imagini din filme "kung fu" si melodii specifice pentru practicantii de yoga, plus jocuri de toate felurile, iar lista nu se va opri aici, au precizat oficialii News Corp.

"Pana la sfarsitul anului, vrem sa-l transformam intr-un brand cunoscut la nivel mondial", a spus Rupert Murdoch.

Mobizzo este printre primele magazine virtuale de acest fel oferite de un gigant media si se deosebeste de celelalte deja existente pe piata prin faptul ca emisiunile de divertisment, textele sau melodiile ajung direct la utilizatori, fara a mai fi nevoie de contracte, aprobari sau alte interventii din partea operatorului de telefonie mobila la care sunt abonati, scrie The New York Times.

Magazinul are deja peste 2.000 de articole disponibile spre vanzare, printre care clipuri video, audio sau texte, unele provenind din surse "originale" cum ar fi un designer de tatuaje de la Hollywood, un artist ambulant din Los Angeles sau o colectie de arta chinezeasca. Pentru a descarca un clip sau un text, utilizatorii vor plati intre 2 si 3 dolari, insa pot alege si o varianta cu abonament lunar de 6 dolari.

MTV si CBS sunt de asemenea interesate sa patrunda pe aceasta piata a divertismentului pe mobil.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO