Business Hi-Tech

MTV se aliaza cu Microsoft pentru muzica digitala

15.12.2005, 19:30 11

Cea mai populara televiziune de muzica din lume, MTV, isi va relansa serviciul online de muzica in format digital, Urge, impreuna cu Microsoft, au anuntat oficialii celor doua companii.

Nici MTV, nici serviciul MSN Music al Microsoft nu au reusit sa concureze cu succes magazinul online al Apple, iTunes. Noul site, realizat in colaborare, va fi disponibil la inceputul anului viitor, avand in baza de date peste 2 milioane de melodii digitale.

Serviciul va oferi pe Internet de asemenea videoclipuri, urmand noul trend lansat in acest domeniu tot de Apple. Clipurile vor proveni atat de la casele de discuri, cat si de la posturile TV detinute de companie (VH1, CMT si altele). Desi oficial nu s-a vorbit nimic despre preturile viitorului magazin online de muzica, oficialii MTV au subliniat ca este vorba de un sistem cu abonament lunar. Compania va oferi clipuri video gratuite, dar nu intreg videoclipul, ci doar spot-uri care sa ii faca pe clienti sa doreasca sa cumpere melodia. Modelul Apple este diferit, site-ul iTunes permitand cumpararea de melodii cu 99 de centi bucata, iar clipurile video sunt 1,99 dolari bucata.

Mai multe detalii despre noul serviciu digital al Microsoft si MTV vor fi anuntate la cel mai mare targ de tehnologie din America, CES 2006 (Consumer Electronics Show), care are loc anul viitor in perioada 5-8 ianuarie, la Las Vegas.

Pentru a se diferentia de ofertele existente pe piata, magazinul online al MTV va include si alte genuri de muzica decat cele prezentate pe posturile TV ale companiei, a declarat unul dintre oficialii MTV. Este vorba de jazz, muzica clasica, muzica country si altele. "Vrem sa ii ajutam pe utilizatori sa descopere si alte genuri de muzica", a spus el. Viacom, proprietarul MTV Networks, colaboreaza in prezent pe astfel de proiecte si cu Yahoo Music, noul Napster, Real Networks, dar si cu portalul MSN al Microsoft.

Desi pe segmentul muzicii online s-au lansat numeroase firme cu nume mari, inclusiv Coca-Cola, magazinul online al Apple, iTunes, continua sa aiba o cota de piata de peste 70% pe plan mondial. Fondatorul si directorul executiv al Apple, Steve Jobs, a intuit bine ca orice consumator ar prefera sa cumpere legal muzica digitala, dar la un pret care sa ii fie convenabil.

Magazinul iTunes a pornit ca alternativa legala la site-urile care permiteau schimbul gratuit de muzica online, dar care au fost scoase in afara legii de marile case de discuri. Succesul sau a fost urmat imediat de un magazin similar Real Networks si de relansarea celebrului Napster, in varianta legala. Cu toate acestea, nici una din aceste companii nu a reusit sa concureze serios Apple.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO