Business Hi-Tech

Microsoft vrea sa achizitioneze DoubleClick

02.04.2007, 18:12 17

Microsoft ar putea cumpara DoubleClick, compania de advertising online detinuta de fondul privat de investitii Hellman & Friedman, scrie cotidianul Wall Street Journal, citand anumite surse.
Conform Bloomberg, DoubleClick a angajat compania Morgan Stanley pentru a se ocupa de viitorul companiei. Firma ar putea fi listata la bursa, au precizat sursele, adaugand ca exista persoane care nu ar fi de acord cu aceasta optiune. Hellman & Friedman doreste cel putin 2 mld. $ pentru DoubleClick (1,5 mld. euro), aproape dublu fata de suma de 1,1 mld. $ (884,9 mil. euro) platita pe achizitionarea agentiei in 2005.
Prin aceasta tranzactie, Microsoft va dispune de instrumentele necesare pentru a ataca Google pe piata publicitatii online. DoubleClick realizeaza campanii online pentru cumparatorii de publicitate, iar prin intermediul tehnologiei Dart monitorizeaza performanta acestora pe Internet. Microsoft ar putea utiliza aceasta tehnologie pentru a castiga din clientii Google, cel mai folosit motor de cautare din lume.
De cand si-a lansat propriul motor de cautare acum doi ani, cota de piata a Microsoft a scazut. Conform unui studiu efectuat de Nielsen NetRatings, Google este accesat de cinci ori mai mult decat motoarele MSN si Windows Live. Purtatorii de cuvant ai DoubleClick, Microsoft, respectiv Hellman & Friedman nu au dorit sa comenteze situatia. DoubleClick a fost listata la bursa in anul 1998, pretul initial al unei actiuni fiind de 4,25 dolari.
In prima zi de tranzactionare din 2000, actiunile au atins un record de 134 $. Pretul actiunilor a scazut incepand cu martie 2000, atingand un minim de 4,53 $ in august 2002.
DoubleClick concureaza cu aQuantive pentru a oferi tehnologii care raporteaza cumparatorilor de publicitate numarul de consumatori interesati de campaniile online. Firma aQuantive, care a avut vanzari de 442 mil. $ (331,96 mil. euro) anul trecut, este evaluata la 2,15 mld. $ (1,61 mld. euro).
Prin contrast, DoubleClick a totalizat vanzari de 150 mil. dolari (112,65 mil. euro) in 2006, precizeaza Wall Street Journal, citind o sursa apropiata companiei. De aceea, unii analisti de la Kaufman si Merriman Curhan Ford considera ca Hellman & Friedman cere un pret prea mare pentru DoubleClick.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO