Business Hi-Tech

Microsoft doreste o platforma unica pentru publicitate

25.06.2007, 20:29 14

Microsoft intentioneaza sa dezvolte un serviciu complet de achizitie publicitara, in incercarea de a ajunge din urma rivalul Google si a obtine o cota mai mare din piata publicitatii online, scrie Financial Times.
Cumparatorii de publicitate doresc o singura platforma pentru achizitionarea si monitorizarea tuturor campaniilor Web, considera Microsoft, care a achizitionat recent agentia de publicitate aQuantive pentru 6 mld. dolari (4,4 mld. euro).
De aceea, oficialii companiei se agita sa-si centralizeze toate serviciile de publicitate raspandite pe Internet, platforme de jocuri si platforme mobile.
Google este in prezent liderul pietei si nu da semne ca ar putea fi detronata. Saptamana aceasta, Yahoo!, candva cea mai puternica firma de publicitate pe Internet, a anuntat retragerea lui Terry Semel din functia de director executiv, in urma criticilor aduse de investitori, nemultumiti de performantele companiei in raport cu Google.
"Va fi o singura platforma pentru publicitate la Microsoft, care va acoperi serviciile de cautare si media online", a declarat Yusuh Mehdi, director de publicitate in cadrul companiei. "Aceasta este tendinta pentru viitorul apropiat. Cumparatorii de publicitate vor achizitii cat mai simple si isi doresc servicii de analiza pe orice segment, iar acest lucru se poate realiza numai cu platforma unificata", a adaugat Mehdi.
Oficialul Microsoft este de parere ca doar un numar restrans de companii isi pot permite o investitiile necesare pentru a dezvolta o asemenea platforma. "Nu stiu daca vor doi, trei sau patru jucatori principali, insa cred ca va fi loc de doi", a precizat Mehdi.
Google si-a construit afacerea in jurul serviciilor de cautare pe Internet, care au generat cea mai mare parte din veniturile companiei. Insa, achizitia site-ului de partajare a clipurilor video YouTube si a distribuitorului de publicitate grafica DoubleClick releva intentia companiei de a-si diversifica serviciile oferite.
Internetul abunda in astfel de tranzactii, pe masura ce companiile tehnologice, dar si cele de marketing incearca sa-si diversifice oferta pentru Web. Unii directori din industrie considera binevenite aceste consolidari, insa altii sunt de parere ca tocmai din aceasta cauza publicitatea pe Internet va fi concentrata in jurul catorva jucatori.
Grupurile de consumatori sunt de asemenea nelinistite ca firmele dominante pe Web vor putea centraliza date referitoare la obiceiurile si preferintele utilizatorilor - informatii pe care le-ar putea utiliza pentru marketing si publicitate.
Yusuf Mehdi a precizat ca Microsoft este "un lider" in ceea ce priveste politicile de intimitate pe Internet si a precizat ca, in viitor, consumatorii vor alege companii in functie de eficienta sistemului de protectie a datelor confidentiale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO