Business Hi-Tech

Microsoft ataca suprematia iPod-ului Apple

07.07.2006, 18:37 16

Cel mai mare producator de software din lume, Microsoft, ar putea lansa pe piata un player de melodii digitale si de continut video anul acesta, care sa concureze popularele playere iPod ale producatorului american de echipamente electronice si IT Apple, conform unor surse apropiate companiei, citate de presa internationala.
Echipamentul Microsoft le va permite utilizatorilor sa descarce melodii si clipuri video de pe Internet, fara a necesita sa fie conectat la un computer, fapt care ii va oferi un avantaj competitiv asupra playerelor Apple. Totodata, gigantul pe piata software intentioneaza sa lanseze si un serviciu online de continut audio si video similar cu magazinul de muzica iTumes al Apple, conform surselor citate. In urmatoarele saptamani, Microsoft urmeaza sa trimita studiourilor de inregistrare un prototip al playerului de continut pentru testare, a declarat una dintre sursele familiarizate cu acest proiect.
"Investitiile atat pentru noul produs, cat si pentru campaniile de marketing vor fi destul de mari", au spus sursele citate de presa internationala.
Insa suprematia Apple este destul de greu de subminat, avand in vedere faptul ca playerele iPod reprezinta peste jumatate din numarul de playere de melodii digitale vandute in SUA, iar iTunes este sursa unui procent de 70% din totalul melodiilor descarcate de pe Internet, conform unui studiu realizat de compania de cercetare NPD Group.
Analistii din domeniu estimeaza ca Microsoft va lansa pe piata playerul multimedia si serviciul de melodii online inainte sau cel tarziu de Craciun, pentru a avea sanse reale sa castige teren in fata Apple, intrucat aceasta perioada a anului este considerata foarte favorabila pentru lansarea produselor electronice.
Oricum, Microsoft are sanse de succes pe piata playerelor de melodii digitale, avand in vedere faptul ca cererea pentru astfel de echipamente este tot mai mare, mai ales in SUA, tara de provenienta a celor doi giganti din industria IT. Unul din cinci americani cu varsta de peste 12 ani detine un player de melodii, iar unul din 20 de utilizatori are mai mult de un player, conform unui studiu realizat de compania de cercetare Ipsos.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO