Business Hi-Tech

Marketing pe intelesul mamei mele: Terra Economica

18.02.2004, 00:00 11



"Economia intereseaza pe toata lumea", spun realizatorii site-ului
http://www.terra-economica.info, un adevarat portal de informatii de afaceri pentru lumea francofona.



Ceea ce face site-ul deosebit este accesul gratuit la toate resursele, nefiind necesara nici macar inscrierea in lista de e-mailuri sau completarea vreunui formular online. De asemenea, pagina realizata de un grup de ziaristi francezi specializati in business nu contine nici o reclama, ceea ce o face mult mai usor de utilizat si mai atractiva pentru utilizatorul satul de ferestre care sar, bannere colorate sau imagini care plutesc peste informatiile cautate. Al doilea avantaj este tocmai limbajul accesibil, prin care jurnalistii spera sa atraga cat mai multi vizitatori. "Deseori, site-urile nu se adreseaza decat celor foarte bine specializati intr-un domeniu, cum ar fi cele de brokeraj online sau care prezinta tranzactiile intre mari companii. Economia este totusi un subiect extrem de important pentru toata lumea si astazi trebuie sa fii informat tot timpul", a explicat unul din realizatorii site-ului.



"Informatia de afaceri trebuie sa fie usor de inteles si trebuie sa treaca dincolo de cifre", a mai spus el. Site-ul are pe langa stirile de actualitate, care de fapt sunt innoite o data pe saptamana, o serie de dosare, informatii pe scurt si rubrici specializate pe domenii care contin mai multe articole.



Un exemplu: numarul de saptamana trecuta avea ca principala preocupare industria cinematografiei, intrebarea pusa fiind daca nu cumva salile de tip multiplex vor ajunge pana la urma sa "ucida" cinematograful de cartier. De asemenea, nu lipseste un comentariu pe marginea industriei alimentare, care incearca pe diverse cai sa convinga consumatorul ca trebuie "sa iubeasca margarina". De altfel, articolele legate de industria publicitatii sunt grupate in categoria "Marketing pe intelesul mamei mele".



Nu lipseste totusi informatia data in cifre, de unde aflam ca in 2003 s-au infiintat in Franta 190.000 de firme sau ca numarul somerilor la nivel mondial se ridica la 189,9 milioane de oameni (asta probabil fara a-i numara pe cei fara acte). Poate v-ar interesa ca, pentru tiparirea cartilor din seria Harry Potter, s-au taiat 6,5 milioane de copaci, sau ca, desi pretul tigarilor creste constant, la fel creste si numarul fumatorilor, care va ajunge la 1,6 miliarde de oameni in 2025 (plus 45%).



Site-ul are si un mic dictionar al lumii afacerilor, o sectiune cu citate celebre, precum si un forum de discutii. Nu lipsesc revista presei franceze, rubrica de stiri in exclusivitate sau facilitatea de cautare in paginile site-ului. Cautand stiri despre Romania, am gasit doar informatie conform careia cativa romani ar fi lucrat pe santierul naval din Saint-Nazare la realizarea noului Titanic al industriei maritime, Queen Mary 2 - cel mai mare pachebot din lume.



Terra Economica a anuntat ca site-ul nu va ramane pentru totdeauna gratuit. "Vom introduce treptat articole cu plata", a spus responsabilul site-ului. De asemenea, doritorii pot avea revista Terra Economica pe hartie.
dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO