Business Hi-Tech

Lovitură majoră pentru industria de publicitate online: livrarea de reclame personalizate pe baza monitorizării video-urilor şi postărilor care atrag atenţia utilizatorilor, declarată ilegală în UE în cazul Meta (Facebook şi Instagram)

Compania lui Mark Zuckerberg a anunţat că respinge ideea că are nevoie de consimţământul utilizatorilor pentru a-i monitoriza, susţinând că în UE există “o lipsă de certitudine a reglementărilor în această zonă.

Compania lui Mark Zuckerberg a anunţat că respinge ideea că are nevoie de consimţământul utilizatorilor pentru a-i monitoriza, susţinând că în UE există “o lipsă de certitudine a reglementărilor în această zonă.

Autor: Adrian Seceleanu

06.01.2023, 00:06 2377

♦ Cazul porneşte de la două plângeri formulate în 25 mai 2018, imediat după intrarea în vigoare a GDPR, în Austria şi Belgia ♦ Dacă nu va putea livra reclame personalizate, tarifele Meta pentru publicitatea online ar putea scădea cu 10-20%.

Amenzile de 390 mil. euro aplicate gigantului american Meta de autoritatea de protecţie a datelor personale din Irlanda, după consultări cu toate instituţiile similare din UE, dar mai ales decizia că Facebook şi Instagram nu au, conform GDPR, dreptul legal să le livreze utilizatorilor reclame personalizate pe baza monitorizării comportamentului lor online fără a le obţine consimţământul explicit reprezintă o lovitură majoră pentru industria de publicitate online care ar putea avea consecinţe majore dacă va fi menţinută de justiţie, scrie cotidianul de business Wall Street Journal.

Care este mai exact problema?

Autorităţile de reglementare din UE au decis practic faptul că este ilegal ca Meta să culeagă date despre ce fac utilizatorii pe platformele sale - la ce video-uri se uită, ce postări comentează, ce subiecte urmăresc, cât timp petrec privind anumite tipuri de conţinut – pentru ca apoi să-i încadreze în diferite categorii de audienţe (bărbaţi cu iPhone 13 care sunt interesaţi de camere Sony şi maşini Toyota – de exemplu) şi să le livreze apoi reclame personalizate în funcţie de interesele celor care vor să se promoveze. UE a decis practic faptul că a culege aceste date şi a profila clienţii fără să existe un consimţământ explicit este ilegal. Meta le permite clienţilor să refuze colectarea date de pe alte site-uri şi platforme în construirea profilului, dar nu şi pentru datele culese de pe propriile platforme.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO