Doar câteva ţări din Europa întrec în acest moment România din punctul de vedere al acoperirii reţelelor de fibră optică şi a numărului efectiv de clienţi care folosesc această tehnologie, potrivit datelor companiei de cercetare de piaţă IDATE publicate de Consiliul European „Fiber To The Home“ (FTTH), o organizaţie profesională formată cu scopul de a accelera implementarea reţelelor de comunicaţii de acest tip.
În prezent, 46,7% dintre românii aflaţi în zona de acoperire a unor reţele de fibră optică au migrat la această tehnologie, aceasta fiind printre cele mai mari rate din Europa, după Finlanda şi Norvegia, care depăşesc 50%, şi Suedia, unde procentul e de 47%, conform sursei citate.
Numărul utilizatorilor care se conectează la internet prin intermediul reţelelor de fibră optică va continua să crească pe plan local în următorii ani, menţinând România în topul ţărilor europene cu cel mai mare grad de penetrare a internetului de mare viteză, în condiţiile în care apar noi servicii şi conţinut media, cum ar fi IPTV sau platformele online de streaming video sau audio, care necesită o conexiune stabilă şi viteză mare de internet, a spus într-un interviu pentru ZF Karin Ahl, preşedinta Consiliului European FTTH.
„Cred că procentul utilizatorilor conectaţi la internet prin intermediul tehnologiei FTTH va creşte în continuare anul viitor pentru că se lansează noi servicii şi conţinut nou pe care consumatorii vor să le folosească. Iar dacă conexiunea actuală la internet nu le permite acest lucru, atunci aceştia vor dori să se transfere“, a spus Karin Ahl, preşedinta Consiliului European FTTH - organizaţie profesională care are misiunea de a accelera implementarea reţelelor de comunicaţii prin fibră optică de mare viteză pentru beneficiul utilizatorilor şi al mediului de afaceri. Prin intermediul tehnologiei FTTH, cablul de fibră optică ajunge până în casa utilizatorului de internet şi nu doar până în apropierea locuinţei (fiber-to the-cabinet), ceea ce permite atingerea unor viteze la internet de până la 1 GB“. Ea a adăugat că procentul utilizatorilor activi este mult mai important decât gradul de acoperire al reţelelor, dat fiind că aceştia generează practic veniturile pentru operatorii telecom, care pot fi utilizate ulterior pentru extinderea şi îmbunătăţirea infrastructurii.