Business Hi-Tech

Japonia devine noua atractie pentru companiile de comert electronic

10.08.2000, 00:00 28



Piata serviciilor online de comert electronic este din ce in ce mai saturata iar obtinerea de profit si consolidarea pozitiei nu mai sunt atat de facil de obtinut Succesul pare a fi in prezent al celor care maresc gradul de interactivitate cu clientii si reusesc sa-si impuna propriul sistem de tranzactionare la nivel global.

Cumparea de produse prin Internet nu se mai rezuma astazi la o simpla inlocuire a unei comenzi "reale" cu una "virtuala", dar care se bazeaza pe acelasi model, ci presupune dezvoltarea unor sisteme care sa demonstreze cumparatorului clar si fara echivoc ca a fi clientul acelui serviciu de comert electronic are avantaje comparative.

Compania Priceline este primul furnizor de servicii de comert electronic care a introdus sistemul "stabileste-ti pretul". Este vorba de un tip de cumparaturi online in care utlizatorul anunta vanzatorul care este pretul pe care ar dori sa-l plateasca pentru un anume produs, dupa care incepe un proces de licitatie individualizata.

Succesul pe care acest sistem la inregistrat in SUA i-a facut pe fondatorii Priceline sa se orienteze la inceputul acestui an catre alte piete pentru a impune si consolida propria reteta de comert electronic. In urma unei atente analize principala tinta a fost stabilita in regiunea Asia Pacific.

In luna ianuarie a acestui an, Priceline stabilea un parteneriat cu Hutchinson Whampoa pentru a introduce aceste servicii intr-o serie de tari asiatice precum China, India, Hong Kong, Taiwan si Indonesia.

O luna mai tarziu conducerea companiei anunta un plan de infiintare a unei societati mixte, numita MyPrice si care sa isi desfasoare activitatea in Australia si Noua Zeelanda.

Extinderea in aceasta zona nu avea insa sa ocoleasca cea mai importanta putere economica din regiune: Japonia.

In ciuda recesiunii economice inregistrata de mai multi ani in aceasta tara, afacerile online reprezinta un domeniu in care piata este extrem de dinamica datorita cresterii numarului persoanelor care doresc sa utilizeze Internetul in scopuri comerciale.

Astfel, in urma cu putin timp Priceline intra decis pe piata japoneza anuntand inceperea activitatii unei companii mixte. Partenerul sau este unul dintre cei mai importanti investitori in acest domeniu, firma Softbank. Aceasta este o companie multinationala care detine pachete de actiuni in cadrul a 400 de firme cu activitate pe Internet din intreaga lume. Softbank are cote de participare si in capitalul site-urilor Yahoo Japan si E-trade Japan.

Priceline va permite utilizatorilor japonezi sa se familiarizeze cu conceptul "stabileste-ti pretul", in prima faza acest sistem urmand a fi utilizat pentru cumpararea de bilete de avion si rezervari de camere la hoteluri.

"Orice companie care a carei activitate se bazeaza pe utilizarea Internetului trebuie sa aiba o prezenta semnificativa pe piata japoneza daca doreste sa obtina succes la nivel global", este de parere Richard Braddock, presedintele Priceline.

Potentialul crescut al pietei japoneze in ceea ce priveste utilizarea Internetului a atras insa mai multe companii americane.

Luna trecuta, comericantul online de diamante Odimo a anuntat extinderea operatinuilor si pe piata nipona avand ca partener tot compania Softbank.

In domeniul telecomunicatiilor, operatorul TeleDevelopment Services a creat o companie mixta impreuna cu Telemarketing Japan. Noua firma, numita TDS Asia Pacific va furniza servicii electronice de consultanta, instruire, si asistenta in management pentru firmele multinationale care desfasoara operatiuni in Japonia.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO