Business Hi-Tech

IT-ul, electronicele şi electrocasnicele cresc şi în T3

IT-ul, electronicele şi electrocasnicele cresc şi în T3

Autor: Cristina Roşca

16.11.2011, 00:03 350

Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a crescut în trimestrul trei cu 11,4% comparativ cu perioada similară a anului trecut, până la 347 mil. euro, acesta fiind al treilea trimestru de creş­te­r­e după aproape doi ani de scăderi, potrivit unui studiu al GfK Temax.

În perioada iulie-septembrie cea mai bună performanţă dintre sectoarele monitorizate de Gfk Temax au avut-o IT (26,6%) şi echipamentele foto (15,6%). Totuşi, pentru prima dată în acest an a revenit pe creştere şi segmentul echipamentelor de birou. Avan­sul s-a situat la 13,6%, românii cumpărând imprimante şi multifunc­ţionale în valoare de 7 milioane de euro în perioada iulie-septembrie.

Din nou însă, "motorul" pieţei de bunuri de folosinţă îndelungară a fost sectorul IT, care a avansat cu mai bine de un sfert, până la 100 mil. euro. La fel ca şi în trimestrele anterioare, cea mai bună evoluţie au avut-o computerele portabile, unde consumatorul a fost motivat în procesul de cumpărare de eroziunea de preţ, potrivit GfK.

Segmentul produselor IT este de altfel şi cel mai important ca pondere în totalul pieţei cu aproape 30%. Urmă­torul segment ca importanţă este cel al electrocasnicelor mari, care a ajuns în trimestrul trei la 94 de milioane de euro. După o stagnare în primele trei luni ale anului şi un avans de circa 5% în trimestrul doi, în perioada iulie-septembrie românii redus din nou achiziţiile de frigidere şi aragazuri. Astfel, avansul segmentului a fost de doar 1,1%.

"Totuşi, cum majorarea TVA a fost introdusă în T3 anul trecut, comparăm pentru prima dată în acest an perioade cu acelaşi nivel al TVA. Astfel, performanţa acestui trimestru descrie o creştere reală."

În ceea ce priveşte electrocasnicele mici, avansul a fost de aproape 16 procente. Românii au cumpărat astfel în trimestrul trei espressoare de cafea şi aparate pentru prepararea mâncării în valoare de 27 milioane de euro.

În cel de-al treilea trimestru al lui 2011, piaţa foto a crescut cu 15,6%, însumând o valoare totală de 13 milioane euro. "Până acum, iulie a fost cea mai puternică lună a anului, contribuind semnificativ la performanţa de ansamblu a sectorului. Totuşi, ratele de creştere au încetinit de la trimestru la trimestru". Dacă segmentul camerelor foto digitale a fost pe plus, piaţa ramelor foto digitale s-a aflat pe un trend negativ, vânzările scăzând cu aproximativ 9%.

Piaţa de bunuri de folosinţă îndelungată a ajuns în primele nouă luni ale anului la 960 mil. euro, în creştere cu 11,5% faţă de perioada similară a lui 2010. Cel mai bun trimestru pentru această piaţă este însă trimestrul patru, când cu ocazia sărbătorilor vânzările cresc considerabil.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO