Business Hi-Tech

Investitia Google in AOL este neprofitabila

11.08.2008, 18:53 18

Reprezentantii Google, operatorul celui mai popular motor de cautare online, au anuntat ca pachetul de actiuni detinut de companie la divizia online a Time Warner ar putea valora mai putin de un miliard de dolari (667 mil. de euro), informeaza Reuters.
Google a platit la inceputul anului 2006 un miliard de dolari (667 mil. euro) pentru achizitia a 5% din actiunile AOL, tranzactia reusind sa majoreze la momentul respectiv valoarea de piata a diviziei online a Time Warner la 20 mld. dolari (13,33 mld. euro).
Prin respectiva operatiune, Google si-a asigurat la acea data reinnoirea intelegerilor cu AOL, cel mai important partener al gigantului online de pe segmentul de publicitate. Anuntul oficialilor Google survine ulterior declaratiilor facute de Time Warner cu privire la o posibila vanzare a diviziei sale online pe fondul rezultatelor financiare proaste inregistrate de aceasta in ultimul timp. Grupul media intentioneaza sa divizeze operatiunile AOL pentru a se concentra pe serviciile media, semn ca s-ar putea pregati sa vanda divizia de servicii de internet.
Analistii sunt de parere ca o eventuala vanzare a AOL la valoarea de piata actuala ar putea aduce pierderi de 500 mil. dolari (333,31 mil. euro) operatorului celui mai popular motor de cautare online. In prezent, valoarea AOL este estimata la aproximativ 10 miliarde de dolari (6,67 mld. euro).
In ultimele sase luni ale anului precedent, divizia de servicii de internet a Time Warner a pierdut aproximativ 8,3 mil. de abonati. Totusi, AOL a inregistrat o valoare crescuta afacerilor din zona de publicitate. Potrivit raportului, la inceputul anului in curs afacerile media si publicitare ale AOL valorau doar 10,1 mld. $ (6,73 mld. euro) in timp ce afacerea de acces la internet prin dial-up se ridica la 3,7 mld. $ (2,46 mld. euro).
Companii precum Yahoo!, Microsoft sau News Corp s-au aratat interesate de o eventuala achizitie a diviziei de servicii de internet a Time Wanrer.
Time Warner a avut un profit net de 792 mil. dolari (512,28 mil. euro) in T2, fata de nivelul de 1,07 mld. dolari (692 mil. euro) raportat in perioada similara a anului trecut, in timp ce divizia AOL a inregistrat un declin de 36% al profitului operational pe fondul diminuarii numarului de abonati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO