Business Hi-Tech

Informatiile de business si fisierele multimedia duc vanzarile de hard discuri la 50 mil. $

Informatiile de business si fisierele multimedia duc vanzarile de hard discuri la 50 mil. $

Click pentru imaginea marita

22.05.2007, 17:55 20

Intreprinderile mici si mijlocii - care stocheaza din ce in ce mai multe informatii de business in format digital si utilizatorii casnici care au nevoie de mai mult spatiu pentru fisierele multimedia (filme, muzica, fotografii) sunt principalele motoare ale pietei locale de hard discuri (HDD), care va atinge in acest an valoarea de 800.000 de unitati.
"In segmentul de hard discuri corporate motorul sunt companiile mici si mijlocii pentru ca tot procesul de informatie se muta in zona digitala. De la banala factura pana la arhiva de mesaje electronice acestea sunt acum o realitate in mediul digital", a declarat pentru ZF Iulian Stanciu, director general al companiei Asesoft Distribution.
"In zona utilizatorilor individuali motoarele de crestere sunt in primul rind utilizarile multimedia gen filme, muzica, fotografie digitala dar si jocuri, aplicatii educative sau cursuri. Toate acestea necesita resurse de stocare din ce in ce mai mari si daca luam in calcul faptul ca filmele se muta spre zona de inalta definitie (HD), iar fotografiile spre rezolutii si mai mari, avem o imagine a motivelor de crestere. Pe langa aceasta avem in mod clar o crestere a pietei IT (desktop, notebook, solutii externe de stocare)", a adaugat Stanciu.
Pretul hard discurilor de pe piata locala a urmat tendinta descendenta de pe piata internationala, pretul produselor scazand in unele cazuri de cinci ori in intervalul 2002-2007, in paralel cu cresterea capacitatii de stocare.
Astfel, daca in 2002 hard discul cu capacitatea cea mai redusa de stocare din oferta companiilor locale de distributie avea 20 GB si un pret retail de 65,23 dolari, in 2007 cel mai "slab" hard disc avea o capacitate de 80 GB si un pret de 47,74 dolari. In aceasta perioada pretul per GB de stocare a scazut de la 3,3 dolari in 2002 la 0,6 dolari in 2007.
"Piata hard discurilor are o pondere insemnata in valoarea PC-urilor, fiind o componenta cu o rata de crestere importanta. Costul per GB scade in mod constant iar capacitatile de stocare se extind cu fiecare noua generatie de dispozitive IT. Pretul mediu la nivel international este in plaja 65-70 de dolari, iar in piata locala, dupa estimarile noastre, acesta este de 60-62 de dolari datorita vanzarii mai mari a hard discurilor de capacitati scazute avand ca motor achizitiile in segmentul celor care cumpara pentru prima oara un HDD si companiile medii si mari", afirma Iulian Stanciu. El crede ca in acest an piata locala de hard discuri va atinge valoarea de 50 mil. dolari (37 mil. euro) si va creste anul viitor cu 25-30%.
Asesoft Distribution a semnat recent un parteneriat cu firma americana Western Digital, unul din cei mai mari producatori mondiali de echipamente de stocare, incluzand hard discuri pentru calculatoare desktop si notebook, servere si dispozitive mobile.
"In planul de afaceri pentru 2007 am luat in calcul o valoare de vanzari de peste 9 milioane de dolari care sa ne plaseze la o cota de piata de 18- 20% la nivelul pietei de distributie de hard discuri numai cu Western Digital", a spus oficialul Asesoft Distribution.
Conform lui Stanciu, Asesoft Distribution este primul partener Western Digital care se adreseaza exclusiv pietei locale.
Asesoft Distribution, companie detinuta de oamenii de afaceri Sebastian Ghita si Iulian Stanciu, si-a bugetat pentru acest an afaceri de 95 mil. dolari, in crestere cu 30%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO