Business Hi-Tech

Industria bancara online devine o specialitate germana

19.06.2000, 00:00 18



In 1993, atunci cand Karl Matthaus Schmidt a inceput sa lucreze la mica banca infiintata de tatal sau in nordul Bavariei, nu era deloc simplu sa fii client al unei banci germane. Majoritatea institutiilor financiare din aceasta tara isi tratau deponentii aproape ca pe niste copii. Unele banci le cereau chiar clientilor sa urmeze un curs de investitii pe piata de capital inainte de a le permite sa cumpere actiuni. Informatiile referitoare la pretul titlurilor erau disponibile o singura data pe zi, la incheierea sedintei de tranzactionare. Apoi, pentru privilegiul de a cumpara actiuni, clientii erau obligati sa plateasca un comision fix de 1% din valoarea achizitiei.

In aceste conditii nu trebuia sa fii neaparat un geniu pentru a-ti da seama ca piata bancara germana era pregatita pentru o schimbare majora. In Statele Unite unele banci care efectuau operatiuni de brokeraj incepusera deja sa ofere servicii de tranzactionare online la preturi extrem de avantajoase. Schmidt s-a gandit ca acelasi sistem ar putea functiona si in Germania. "Clientii plateau sume importante pentru mai nimic. Calitatea consultantei lasa de dorit, taxele de tranzactionare erau ridicate iar serviciile in general erau proaste", declara el.

Asa a luat fiinta ConSors Discount Broker, una dintre companiile de brokeraj cu cea mai rapida ascensiune din Germania. Firma ofera servicii non-stop, oferind cotatiile bursiere in timp real si afisand taxe cu doar 30% mai mari decat cele percepute de marile banci locale. In primul trimestru al acestui an, ConSors a inregistrat 160.000 de noi clienti, mai multi decat reusise sa atraga pe intreg parcursul lui 1999. Mai mult, firma de consultanta Blue Sky, cu sediul la Paris, a proclamat recent ConSors cea mai buna companie de brokeraj online din Europa. Poate cea mai elocventa dovada a succesului de care se bucura tanara firma este data de cresterea spectaculoasa a valorii titlurilor sale, care a urcat in mai putin de un an de la 31 de dolari la 120 de dolari per actiune. Exemplul oferit de ConSors este ilustrativ pentru transformarile profunde pe care Internetul le produce in intreaga industrie bancara a Germaniei. Potrivit firmei de consultanta Jupiter Communications, aproximativ 42% din utilizatorii germani ai Internetului au un cont bancar online, fata de numai 7% in Marea Britanie si 5% in Franta. Peste 700.000 din clientii Deutsche Bank dispun deja de un cont electronic iar conducerea Hypo Bank sustine ca in 2003 o treime din clientii sai vor efectua tranzactii prin Internet.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO