Business Hi-Tech

Idioma a creat softul care se uita in locul tau la televizor

04.04.2001, 00:00 14



Compania israeliana Idioma Solutions a scos recent pe piata un software de monitorizare computerizata a spoturilor publicitare difuzate la posturile de radio si televiziune.

Pana acum urmarirea reclamelor incluse in programele televiziunilor sau posturilor de radio se facea "manual", cu costuri semnificative. Noile solutii propuse de Idioma, AdScanner si CopyrightScanner, detecteaza spoturile publicitare difuzate la radio si televiziune si monitorizeaza aparitiile pe fiecare client.

"In toata industria acest proces de urmarire este realizat deocamdata de un personal care face doar acest lucru, fara ajutorul vreunui computer sau soft specializat.

Noi vrem sa revolutionam acest proces prin transformarea a ceea ce astazi este realizat numai cu ajutorul ochilor si a dexteritatii in dactilografiere a personalului angajat de agentiile de monitorizare, intr-un sistem digital si totodata automat", precizeaza Ziv Gottesfeld, presedintele si directorul executiv al companiei israeliene.

Cele doua servicii introduse pe piata de Idioma Solutions se bazeaza pe un algoritm dezvoltat in urma cu doi ani de cercetatorii firmei. Algoritmul recunoaste caracteristicile unice ale unei inregistrari digitale sau analogice.

Programul informatic poate fi rulat pe un simplu computer de birou care identifica instantaneu reclamele emise de un post de radio sau televiziune introducand apoi informatiile intr-o baza de date.

Companiile care isi fac publicitate pot astfel clasifica, pot cauta si apoi vizualiza in timp real informatiile pe un portal web. Sistemul poate genera si rapoarte asupra cheltuielilor cu publicitatea si impactul pe care l-a avut fiecare spot difuzat.

Astfel, companiile care desfasoara campanii publicitare la radio si televiziune vor putea cunoaste in viitor daca impactul reclamelor proprii justifica banii platiti pentru difuzarea acestora.

CopyrightScanner monitorizeaza peste 10.000 de produse cu marca inregistrata din baza de date proprie si genereaza un raport automat care include ora la care a fost difuzat spotul publicitar, durata acestuia si alti parametri pe care utilizatorul doreste sa-i cunoasca.

Cerintele hardware pentru instalarea softului sunt la indemana oricarei firme care doreste sa-si monitorizeze campania publicitara: o statie de monitorizare (PC) pentru fiecare canal urmarit, un statie de receptie radio sau TV care sa fie conectata la placa de sunet sau la adaptorul TV al calculatorului.

Configuratia minima pentru PC-urile care joaca rolul de statii de monitorizare include un procesor Pentium III la 500 MHz, un hard-disc de 18 GB, memorie RAM de 512 MB, o placa de sunet Creative SoundBlaster 16, sistem de operare Windows NT 4 .0, monitor, tastatura, mouse, iar pentru scanarea TV un card pentru capturarea semnalului video.

Programul AdScanner poate monitoriza simultan mii de spoturi publicitare putand totodata detecta automat reclamele noi prin AudioCompare, un soft creat de aceeasi companie.

Cerintele de sistem sunt aceleasi ca la CopyrightScanner iar avantajele mai includ si reducerea costurilor care decurg din monitorizarea manuala a reclamelor dar si a erorilor care pot aparea in acest proces si care nu de putine ori au condus la aparitia unor litigii intre suporturile media si companiile care desfasoara campanii publicitare.

AdScanner se adreseaza in special industriei de monitorizare a suporturilor de media in timp ce Copyright Scanner poate fi utilizat cu maxima eficienta de asociatiile pentru respectarea drepturilor de autor.



Idioma Solutions a fost infiintata in 1996 de Ziv Gottesfeld si Ido Paldi, cei care ocupa in prezent primele doua pozitii in ierarhia companiei.

Sediul international al firmei se afla in Israel, iar mai multe amanunte despre Idioma Solutions puteti afla la adresa de web www.idiomasolutions.com .E-mail info@idioma.co.il

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO