Business Hi-Tech

HP anunta noi produse si se reorienteaza catre divertismentul digital

30.08.2004, 00:00 13

Producatorul de echipamente IT Hewlett-Packard (HP) a anuntat saptamana trecuta lansarea a 25 de noi echipamente electronice destinate fanilor divertismentului digital, in incercarea de a-si reveni dupa ce unele divizii ale companiei au inregistrat rezultate slabe pe trimestrul trecut, comenteaza USA Today.
Printre noile produse se numara primul televizor cu plasma al HP, care fusese anuntat in luna ianuarie. Ecranul plat cu diagonala de 42 de inci va costa 2.999 $, in timp ce versiunea cu imagine de inalta definitie va costa 4.999 $. HP va comercializa si cateva televizoare cu ecran mai mic, precum si o varietate de echipamente digitale si accesorii, de la camere foto pana la laptop-uri si hartie fotografica pentru imprimante.
Tot in ianuarie fusese anuntata o intelegere de principiu intre HP si Apple, al carei rezultat spectaculos va fi prezentat deja in luna septembrie. Este vorba despre playerul de muzica digitala produs de Apple, popularul iPod, care va fi vandut si ca produs al HP. Noul iPod HP va purta logo-ul companiei dar se va baza in intregime pe tehnologia Apple.
"Am cercetat o mare varietate de optiuni pentru a intra pe piata muzicii digitale, iar playerul iPod si magazinul iTunes ale Apple au fost de departe cele mai bune", declara presedintele si directorul executiv (CEO) al HP, Carly Fiorina, la incheierea intelegerii cu Apple din luna ianuarie. Cele doua companii au batut palma si datorita studiilor care aratau ca 54% dintre clientii HP au obiceiul sa downloadeze muzica pe PC-urile lor, conform site-ului InternetNews.com.
In urma recentului anunt cu privire la noul iPod HP-Apple, actiunile celor doua companii au crescut cu 0,5% pentru HP, respectiv 5% pentru Apple.
"Conducerea HP incearca sa modifice strategia companiei, interesul lor este acum media digitala", a declarat analistul Phil Leigh de la Inside Digital Media, citat de USA Today.
HP a mai trecut prin doua lansari majore de produse dupa fuziunea cu Compaq din 2002. Insa acele produse "nu au avut viziune", spune analistul companiei Aberdeen Group, Peter Kastner. Camerele digitale, imprimantele si scannerele erau gandite mai mult ca accesorii ale PC-ului decat ca echipamente independente, explica analistul. "Acum, HP are o viziune mult mai clara si pe termen lung, iar linia de noi produse atinge toate punctele importante ale conceptului de casa digitala", a conchis Kastner.
HP si-a propus sa mute divertismentul digital din birou catre celelalte camere ale casei, comenteaza USA Today. Spre exemplu, noua imprimanta Photosmart 8450 poate tipari poze direct din camera digitala sau de pe un card de memorie - nu e nevoie de nici un PC la mijloc. Imprimanta costa 299 $ si are chiar si un mic monitor. Noul Instant Cinema Home Theater este un proiector video care poate prezenta un film de pe DVD direct pe un perete al camerei sau pe un ecran.
Electronicele indreptate catre consumatorii finali sunt interesante pentru HP pentru ca pot fi mai profitabile decat afacerile traditionale ale companiei, comenteaza USA Today. Camerele digitale pot avea o marja de profit de 15%, in timp ce unele playere muzicale si televizoare pot avea marje de 30% sau chiar mai mult, afirma unii specialisti. PC-urile, insa, de cele mai multe ori aduc doar profituri de 10% sau mai putin.
Rezultatele financiare ale HP au fost sub asteptari in trimestrul doi. Incasarile au crescut cu 9 fata de aceeasi perioada a anului trecut, cifrandu-se la 18,9 miliarde de dolari. Profitul a ajuns la 586 de milioane de dolari, aproape dublu fata de anul trecut. Insa principalii analisti financiari estimau un nivel al profitului cu aproape 30% mai mare fata de ceea ce a raportat Hewlett-Packard. Ei asteptau de asemenea un nivel al incasarilor de minimum 19,1 miliarde de dolari. mihai.musatoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO