Business Hi-Tech

Google si eBay, parteneri pe publicitate online

30.08.2006, 19:29 26

Cel mai mare motor de cautare din lume, Google, a anuntat ca a incheiat un parteneriat cu eBay, cel mai mare site de licitatii online, in urma caruia Google va fi furnizorul exclusiv de publicitate online pe site-urile eBay din afara granitelor SUA, scrie Financial Times.
Acest parteneriat vine la scurt timp dupa ce gigantul de licitatii online a incheiat un acord cu Yahoo!, cel mai important portal de Internet din lume, prin care acesta sa furnizeze reclamele online pentru eBay numai in SUA.
Parteneriatele dintre eBay si cei doi giganti ai Internetului vor izola si mai mult Microsoft pe piata online, cel mai mare producator de software din lume urmarind sa incheie cat mai multe parteneriate cu mari companii din piata pentru a se dezvolta online, scrie Financial Times. Astfel, eBay, Google si Yahoo! vor avea un avantaj competitiv in fata Microsoft, conform analistilor.
Acordul dintre Google si eBay prevede de asemenea un sistem de partajare a veniturilor, insa companiile nu au oferit deocamdata nici un fel de detaliu in aceasta privinta. Oficialii eBay sunt de parere ca in urma acestei miscari, rezultatele financiare ale companiei nu vor fi afectate, cel putin nu pana in 2008.
Ca parte a strategiei de dezvoltare online, eBay impreuna cu Yahoo! au inceput deja testarea unui sistem de publicitate online prin care sa afiseze anumite reclame pe Internet atunci cand cumparatorii din SUA cauta un anumit produs pe site-ul eBay, insa nu il localizeaza. Pe piata internationala, aceste responsabilitati vor reveni Google.
Totodata, Google si eBay au in plan sa dezvolte, in parteneriat, o tehnologie numita "click-to-call", care utilizeaza serviciile de mesagerie instant si de telefonie prin Internet ale celor doua companii, respectiv Skype si Google Talk.
Tehnologia "click-to-call" permite potentialilor cumparatori sa contacteze direct vanzatorii sau reprezentantii acestora pentru a incheia o tranzactie. Noul sistem este considerat o oportunitate importanta pentru stabilirea unor legaturi cu comerciantii care nu au o pagina de Internet sau care sunt localizate de clienti prin intermediul directoarelor telefonice de tip Pagini Aurii.
"Marea parte a vanzatorilor isi servesc clientii prin intermediul telefonului. Acesta este echivalentul online al serviciilor telefonice", a declarat directorul general al eBay, Meg Whitman.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO