Business Hi-Tech

Google se extinde pe piata publicitatii TV

04.04.2007, 18:05 9

Compania Google, cel mai mare motor de cautare pe Internet din lume, a intrat pe piata publicitatii TV, incheind un parteneriat cu operatorul american de televiziune EchoStar, scrie presa internationala.
Cele doua companii au anuntat ca vor lansa un sistem automatizat care va permite comercializarea, distribuirea si masurarea impactului reclamelor in reteaua de 125 de canale a EchoStar, denumita DISH Network. Sistemul Google Ads a revolutionat eficienta publicitatii online, iar compania intentioneaza sa extinda produsul si pentru mijloacele media conventionale - print, radio si, incepand cu luna mai, televiziune. Analistii industriei sustin ca Google va intampina dificultati din partea operatorilor Comcast, Time Warner sau Cox Communications, care isi vor proteja datele referitoare la obiceiurile si preferintele abonatilor.
Un alt potential obstacol ar putea fi Nielsen Media Research, una dintre cele mai importante firme de rating din Statele Unite, precum si Spot Runner, o companie recent infiintata, sustinuta de WPP, Interpublic si CBS.
In prezent, piata publicitatii TV din SUA este evaluata la 70 mld. $ (52,51 mld. euro). Oficialii Google au declarat ca vor extinde serviciul la nivel international.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO