Business Hi-Tech

Google bate TV-ul la incasari in Marea Britanie

03.11.2006, 18:50 15

Google are toate sansele sa depaseasca principalele posturi TV din Marea Britanie la capitolul venituri din publicitate, reflectand astfel cat de puternice sunt presiunile pe care le ridica Internetul companiilor traditionale de media, scrie Financial Times.
Veniturile Google de anul acesta din publicitatea online din Marea Britanie sunt asteptate sa depaseasca estimarile postului comercial de televiziune Channel 4 de 800 mil. lire sterline (1,2 mld. euro). Conform Mindshare si Initiative, Google va depasi in urmatoarele 18 luni, ca venituri din publicitate, si ITV1, cel mai mare canal TV comercial britanic. ITV1 a inregistrat anul trecut 90% din vanzarile totale de publicitate ale grupului ITV, de aproximativ 1,63 mld. lire sterline (2,4 mld. euro). Andy Duncan, director executiv la Channel 4, estimeaza ca Google va incasa anul acesta 900 mil. lire sterline (1,34 mld. euro) din publicitate, fata de cele 800 mil. lire sterline (1,2 mld. euro) ce vor fi incasate de grupul C4.
In primele 9 luni, veniturile Google din Marea Britanie sunt estimate la 593 mil. lire (887 mil. euro) si se asteapta ca ultimul trimestru sa fie unul cu rezultate puternice. Google si-a dublat veniturile din publicitate din Marea Britanie in fiecare dintre ultimii doi ani, aceasta tara reprezentand de departe cea mai mare piata a companiei din afara Statelor Unite.
Voci din piata sustin ca Google va avea de infruntat noutatile cu care va veni ITV, care intentioneaza lansarea unui canal de televiziune digitala si a unui serviciu interactiv.
"Comentand pe cifrele disponibile acum, putem estima cu siguranta ca in 2008 veniturile celor doua companii vor fi apropiate, dar aceasta depinde mai mult de Google decat de ITV. Consideram ca cresterea Google va fi masiva in urmatorii 2-3 ani, dar va fi o limita si se va opri", a declarat Dominic Proctor, director executiv al Mindshare Worldwide, o companie care cumpara spatii de publicitate pentru corporatii precum Ford sau Unilever.
Cresterea rapida de care s-a bucurat Google contrasteaza problemelor cu care s-a confruntat ITV in ultima vreme, care se asteapta la venituri in scadere cu 12% in acest an.
Aceasta se datoreaza investitiilor tot mai mici in publicitate ca urmare a scaderii audientei programelor ITV.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO