Business Hi-Tech

Google aduce chat-ul in e-mail

08.02.2006, 21:28 23

Google va integra in urmatoarele saptamani serviciul sau de mesagerie online (Google Talk) cu cel de e-mail (Gmail), urmand sa devina primul mare furnizor online care combina cele doua tipuri de servicii, relateaza presa internationala.

Practic, utilizatorii Google vor putea trimite mesaje instant catre prietenii din agenda de adrese fara sa mai paraseasca pagina Gmail, unde se afla si e-mailurile.

Noul serviciu combinat se va numi Gmail Chat, insa compania nu va elimina actualul program de mesagerie online, Google Talk, urmand ca ambele programe sa poata fi folosite in paralel. Spre exemplu, pentru a folosi comunicarea prin voce (voice over IP), utilizatorii trebuie sa foloseasca in continuare programul Google Talk. Google spera sa se diferentieze astfel pe piata de mesagerie online, unde a intrat mai tarziu decat competitorii (Microsoft cu MSN Messenger, Yahoo cu Yahoo Messenger). Prin introducerea mesageriei instant in interiorul Gmail, Google se va putea adresa unui numar mai mare de utilizatori, inclusiv catre clientii de business, care au inceput sa foloseasca tot mai mult mesageria online.

Ca numar de utilizatori de mesagerie instant, America Online are 53 de milioane, MSN (Microsoft) 27 de milioane si Yahoo 22 de milioane, conform Nielsen/NetRatings. In schimb, Google Talk are numai 866.000 de utilizatori.

Gmail Chat nu va necesita descarcarea sau instalarea unui program special si va fi disponibil oricarui utilizator al serviciilor de e-mail Gmail. Contactele pe care un utilizator si le-a facut deja prin intermediul Google Talk vor fi automat "importate" in interiorul Gmail Chat.

Gmail Chat va putea fi setat pentru a pastra o lista cu convorbirile purtate de utilizatori, ce va fi arhivata in acelasi mod in care email-urile sunt pastrate de serviciul Gmail. Utilizatorii care nu doresc ca partenerii de conversatie sa salveze continutul discutiei pot activa optiunea "Off the record", acest gen de optiune fiind de asemenea o premiera pe piata.

Astfel de servicii sunt pretuite de gigantii Internetului pentru ca ofera posibilitatea de loializare a utilizatorilor, acestia avand mai multe motive sa se intoarca pe paginile lor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO