Business Hi-Tech

Filantropia se mută în jocurile online: o organizaţie vrea 1 miliard de dolari de la gameri

Filantropia se mută în jocurile online: o organizaţie...

Autor: Ştefan Stan

17.04.2013, 11:54 929

Jaro.com, o platformă de jocuri online care este susţinută de 11 organizaţii de caritate, ţinteşte să strângă un miliard de dolari prin taxarea jucătorilor care intră în turnee, scrie Financial Times.  

Spre exemplu, turneul de „battleships” are taxa de participare de 10 dolari, iar jucătorii care se vor înscrie vor putea alege modul în care vor fi repartizate sumele din taxa de intrare, între o cauză de caritate şi un premiu pentru câştigător.

Site-ul Jaro.com, înfiinţat în Australia, ţinteşte să adune peste 100 de milioane de utilizatori în următoarele 12 luni. Acţiunea subliniază interesul în creştere al organizaţiilor de caritate în noile tehnologii, în contextul unei scăderi a donaţiilor şi a finanţărilor guvernamentale.

“Nu este un joc de noroc tradiţional, este un joc social. Oferă oamenilor un nou control asupra direcţiei unde se îndreaptă banii lor”, a declarat Anthony Farah, şeful Jaro.com.

Unele organizaţii de caritate şi-au creat propriile jocuri pentru a sensibiliza opinia publică pe probleme de schimbare de climă sau muncă forţată. PlayMob, o asociaţie care uneşte organizaţiile de caritate din Marea Britanie cu dezvoltatorii de jocuri, susţine că de la lansare, în 2012, a strâns 55.000 de dolari pentru diferite cauze.

În prezent, jumătate din donaţii sunt făcute de persoane de peste 60 de ani, conform unui studiu al University of Bristol. Organizaţiile de caritate speră că, prin intermediul jocurilor video, să câştige  mai mulţi donatori din rândul tinerilor.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO