Business Hi-Tech

Exclusiv ZF. Antreprenorul britanic James Dyson: După aspiratoare, acum lucrăm la dezvoltarea unor roboţi care să strângă şi să ordoneze lucrurile din casă. „Să faci curat după copii sau animalele de companie este o corvoadă“

James Dyson, fondatorul companiei de tehnologie Dyson: Cred că designul cuprinde totul, de la tehnologie, calitate, materialele folosite şi până la experienţa de utilizare, ce consum de energie are. Cred că designul cuprinde toate acestea, dar modul în care mă uit la asta este următorul: dacă faci un produs foarte frumos şi el nu funcţionează bine, este cel mai deranjant lucru; dacă faci un produs care funcţionează bine şi nu arată bine, este ceva doar pe jumătate deranjant; iar dacă le obţii pe ambele împreună, atunci ai obţinut ceva special. Un produs care arată bine şi nu funcţionează bine este o dezamăgire, deoarece te-a înşelat în a crede că va fi bun, dar un produs care arată groaznic dar funcţionează bine îl acceptăm. Noi însă ne străduim să obţinem produse care funcţionează bine şi arată în acelaşi timp şi foarte bine.

James Dyson, fondatorul companiei de tehnologie Dyson: Cred că designul cuprinde totul, de la tehnologie, calitate, materialele folosite şi până la experienţa de utilizare, ce consum de energie are. Cred că designul cuprinde toate acestea, dar modul în care mă uit la asta este următorul: dacă faci un produs foarte frumos şi el nu funcţionează bine, este cel mai deranjant lucru; dacă faci un produs care funcţionează bine şi nu arată bine, este ceva doar pe jumătate deranjant; iar dacă le obţii pe ambele împreună, atunci ai obţinut ceva special. Un produs care arată bine şi nu funcţionează bine este o dezamăgire, deoarece te-a înşelat în a crede că va fi bun, dar un produs care arată groaznic dar funcţionează bine îl acceptăm. Noi însă ne străduim să obţinem produse care funcţionează bine şi arată în acelaşi timp şi foarte bine.

Autor: Ioana Nita

23.02.2023, 10:00 809

La finalul anului trecut, Dyson a anunţat că va investi 3 miliarde de euro în următorii cinci ani în noi tehnologii, strategia fiind de a pune software-ul şi conectivitatea în centrul dezvoltării viitoarelor sale produse.

Dyson, compania fondată de James Dyson, inventatorul aspiratoarelor fără sac şi u­nul dintre cei mai bogaţi oa­meni din Marea Britanie, lu­crează în prezent la integrarea tehno­lo­giilor noi precum robotică şi inteligenţă ar­ti­ficială în cadrul unor dispozitive de tip ro­bot care să ajute la strângerea şi ordonarea obiectelor dintr-o casă. Practic, acestea ar putea strânge în locul oamenilor dezordi­nea rămasă în urma copiilor sau a anima­le­lor de companie. Informaţia a fost dezvă­lu­ită în cadrul unui eveniment exclusivist or­ga­nizat luna aceasta la Paris de către Dyson, în cadrul căruia fondatorul compa­niei şi-a povestit întreaga carieră - de la primele invenţii şi până la cele mai recente lansări de produse din portofoliul Dyson - şi a oferit câteva indicii despre viitoarele sale produse. ZF a fost singura publicaţie din România invitată la eveniment.

„Zona de robotică este una din tehno­lo­giile la care lucrăm, pe care ne axăm. Ro­botica va pătrunde în tot mai multe seg­mente dintr-o multitudine de motive. De e­xemplu, curăţarea după copii este o ade­vă­ra­tă corvoadă, curăţarea după câini sau alte activităţi de genul acesta. Văd ajutorul în gospodărie, acasă, ca fiind foarte impor­tant. De asemenea, este crucială crearea de pro­duse care folosesc mai puţine mate­riale, mai puţină energie electrică, care sunt mai uşoare şi sunt mai uşor de utilizat, dar mai eficiente“, a declarat în cadrul unei întâlniri restrânse cu reprezentanţi ai presei din mai multe ţări din Europa James Dyson, fonda­torul companiei care îi poartă numele, cu­noscută la nivel global pentru aspiratoarele verticale fără sac, apa­ratele de uscare a mâinilor, purifica­toarele de aer şi mai nou produsele de îngrijire a părului.

Dyson are deja în portofoliul său de produse un aspirator robot - Dyson 360 Heurist, care poate face singur curăţenie datorită tehnologiilor de ultimă oră inte­grate precum computer vision. Acesta nu a mai putut fi însă produs din cauza lipsei de componente, mai precis din cauza crizei de semiconductoare.

„Deficitul de cipuri ne-a oprit. Producă­torii au refuzat să ne furnizeze cipuri, le-au dat către Apple, Dell şi HP, etc., aşa că noi şi companiile auto a trebuit să oprim pro­ducţia de produse şi a trebuit să dezvoltăm software nou pentru alţi producători de cipuri. Apoi a trebuit să le testăm înainte de a le lansa, deci acum suntem pe punctul de a lansa un nou aspirator robot“, a explicat James Dyson.

El a adăugat că pe lângă zona de robotică, compania investeşte foarte mult şi în dezvoltarea de tehnologii pentru climatizare, motoare, camere video, analiză şi interpretare de imagini şi nu în ultimul rând în baterii. La finalul anului trecut, Dyson a anunţat că va investi 3 miliarde de euro în următorii cinci ani în noi tehnologii, strategia fiind de a pune software-ul şi co­nectivitatea în centrul dezvoltării viitoare­lor sale produse.

„Sunt mult mai interesat de dezvoltarea tehnologiilor în sine, decât de cea a produselor. Practic, noi dezvoltăm întâi tehnologia şi apoi apar şi produsele pe baza acesteia. De exemplu, am dezvoltat motoare pentru aspiratoare, ceea ce a fost interesant pentru că am ajuns apoi la uscătoare de mâini şi la produse pentru îngrijirea părului. Dezvoltăm în prezent şi tehnologie pentru baterii, care este foarte importantă pentru că bateriile sunt acum profund ineficiente şi odată rezolvată această problemă, ne va ajuta la dezvoltarea mai multor produse interesante. Deci, sunt mai interesat de dezvoltarea tehnologiei decât de produsele efective.“

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO