Exclusiv ZF. Antreprenorul britanic James Dyson: După aspiratoare, acum lucrăm la dezvoltarea unor roboţi care să strângă şi să ordoneze lucrurile din casă. „Să faci curat după copii sau animalele de companie este o corvoadă“
♦ La finalul anului trecut, Dyson a anunţat că va investi 3 miliarde de euro în următorii cinci ani în noi tehnologii, strategia fiind de a pune software-ul şi conectivitatea în centrul dezvoltării viitoarelor sale produse.
Dyson, compania fondată de James Dyson, inventatorul aspiratoarelor fără sac şi unul dintre cei mai bogaţi oameni din Marea Britanie, lucrează în prezent la integrarea tehnologiilor noi precum robotică şi inteligenţă artificială în cadrul unor dispozitive de tip robot care să ajute la strângerea şi ordonarea obiectelor dintr-o casă. Practic, acestea ar putea strânge în locul oamenilor dezordinea rămasă în urma copiilor sau a animalelor de companie. Informaţia a fost dezvăluită în cadrul unui eveniment exclusivist organizat luna aceasta la Paris de către Dyson, în cadrul căruia fondatorul companiei şi-a povestit întreaga carieră - de la primele invenţii şi până la cele mai recente lansări de produse din portofoliul Dyson - şi a oferit câteva indicii despre viitoarele sale produse. ZF a fost singura publicaţie din România invitată la eveniment.
„Zona de robotică este una din tehnologiile la care lucrăm, pe care ne axăm. Robotica va pătrunde în tot mai multe segmente dintr-o multitudine de motive. De exemplu, curăţarea după copii este o adevărată corvoadă, curăţarea după câini sau alte activităţi de genul acesta. Văd ajutorul în gospodărie, acasă, ca fiind foarte important. De asemenea, este crucială crearea de produse care folosesc mai puţine materiale, mai puţină energie electrică, care sunt mai uşoare şi sunt mai uşor de utilizat, dar mai eficiente“, a declarat în cadrul unei întâlniri restrânse cu reprezentanţi ai presei din mai multe ţări din Europa James Dyson, fondatorul companiei care îi poartă numele, cunoscută la nivel global pentru aspiratoarele verticale fără sac, aparatele de uscare a mâinilor, purificatoarele de aer şi mai nou produsele de îngrijire a părului.
Dyson are deja în portofoliul său de produse un aspirator robot - Dyson 360 Heurist, care poate face singur curăţenie datorită tehnologiilor de ultimă oră integrate precum computer vision. Acesta nu a mai putut fi însă produs din cauza lipsei de componente, mai precis din cauza crizei de semiconductoare.
„Deficitul de cipuri ne-a oprit. Producătorii au refuzat să ne furnizeze cipuri, le-au dat către Apple, Dell şi HP, etc., aşa că noi şi companiile auto a trebuit să oprim producţia de produse şi a trebuit să dezvoltăm software nou pentru alţi producători de cipuri. Apoi a trebuit să le testăm înainte de a le lansa, deci acum suntem pe punctul de a lansa un nou aspirator robot“, a explicat James Dyson.
El a adăugat că pe lângă zona de robotică, compania investeşte foarte mult şi în dezvoltarea de tehnologii pentru climatizare, motoare, camere video, analiză şi interpretare de imagini şi nu în ultimul rând în baterii. La finalul anului trecut, Dyson a anunţat că va investi 3 miliarde de euro în următorii cinci ani în noi tehnologii, strategia fiind de a pune software-ul şi conectivitatea în centrul dezvoltării viitoarelor sale produse.
„Sunt mult mai interesat de dezvoltarea tehnologiilor în sine, decât de cea a produselor. Practic, noi dezvoltăm întâi tehnologia şi apoi apar şi produsele pe baza acesteia. De exemplu, am dezvoltat motoare pentru aspiratoare, ceea ce a fost interesant pentru că am ajuns apoi la uscătoare de mâini şi la produse pentru îngrijirea părului. Dezvoltăm în prezent şi tehnologie pentru baterii, care este foarte importantă pentru că bateriile sunt acum profund ineficiente şi odată rezolvată această problemă, ne va ajuta la dezvoltarea mai multor produse interesante. Deci, sunt mai interesat de dezvoltarea tehnologiei decât de produsele efective.“