Business Hi-Tech

Ericsson: Utilizatorii ar fi gata să plătească mai mult pentru 5G dacă ar primi servicii mai bune

Ericsson: Utilizatorii ar fi gata să plătească mai...

Autor: Alexandra Cepăreanu

30.10.2023, 15:30 50

Unul din cinci utilizatori de dispozitive smartphone compatibile cu tehnologia 5G este dispus să plătească abonamente mai scumpe cu până la 11% pentru a beneficia de servicii 5G de calitate superioară, experienţe de utilizare mai bune şi o conectivitate mai bună, potrivit raportului „5G Value: Turning Performance into Value” realizat de Ericsson ConsumerLab. Potrivit reprezentanţilor Ericsson, raportul analizează gradul de satisfacţie şi loialitatea utilizatorilor şi evidenţiază potenţialul creşterii afacerilor furnizorilor de servicii de comunicaţii (CSPs) 5G, în contextul în care un număr tot mai mare de clienţi din întreaga lume susţin că sunt mulţumiţi de calitatea serviciilor 5G.

De asemenea, în lunile mai şi iunie 2023 au fost intervievaţi peste 37.000 de consumatori din 28 de ţări. Astfel, raportul reflectă opiniile unui număr de aproximativ 1,5 miliarde de consumatori la nivel global, printre care şi aproximativ 650 de milioane de utilizatori 5G.

„Aproximativ 37% dintre consumatorii 5G intervievaţi consideră că o creştere a volumului de date inclusă în abonamentele lor 5G ar justifica introducerea unor tarife premium de către furnizorii de servicii de comunicaţii”, a spus Jasmeet Singh Sethi, directorul Ericsson ConsumerLab.

El consideră că este interesant faptul că aproximativ unul din cinci utilizatori de dispozitive de tip smartphone compatibile cu 5G şi-a exprimat o preferinţă clară pentru o calitate diferenţiată a serviciilor de conectivitate.

„Pentru ei nu mai este de ajuns să li se ofere conectivitate 5G în general,  de tip “best effort”. Ei caută în mod activ performanţe de reţea ridicate şi constante, concepute special pentru rularea unor aplicaţii solicitante şi acoperirea unor locaţii cheie specifice. Cercetarea noastră arată că, pentru asta, utilizatorii respectivi sunt dispuşi să plătească abonamente cu până la 11 procente mai scumpe”, a adăugat Jasmeet Singh Sethi.

Erik Ekudden, Chief Technology Officer (CTO) la Ericsson, afirmă că raportul confirmă potenţialul interfeţelor de programare al aplicaţiilor din reţele (API-uri) pentru dezvoltatorii de software, ca mijloc prin care furnizorii de servicii de comunicaţii pot oferi experienţe de reţea îmbunătăţite pentru care clienţii sunt dispuşi să plătească.

„În era 5G, API-urile de reţea sunt în fapt conexiuni de business pentru dezvoltatorii de software şi furnizorii de aplicaţii, oferindu-le acestora acces la capabilităţile reţelei prin intermediul unor interfeţe familiare şi uşor de utilizat". Ekudden adaugă: „Pe măsură ce utilizatorii îşi exprimă dorinţa de a plăti suplimentar pentru noi funcţionalităţi şi o calitate diferenţiată a serviciilor, este clar că aceste API-uri sunt esenţiale în industrie. Ele favorizează un mediu în care dezvoltatorii de software au acces la capabilităţile 5G, pentru a oferi experienţe premium deosebite, în timp ce pentru furnizorii de servicii de comunicaţii, ele deblochează noi surse de venit prin monetizarea valorii inerente a reţelelor lor”, a spus Erik Ekudden.

Raportul „5G Value: Turning Performance into Value” face parte dintr-o serie de studii derulate de Ericsson, prin intermediul cărora compania îşi propune să urmărească evoluţia pieţei de consum a serviciilor 5G încă din anul 2019, au mai transmis reprezentanţii Ericsson.

De asemenea, raportul abordează modul în care implicarea utilizatorilor 5G şi, în consecinţă, consumul de date mobile, sunt stimulate de includerea în abonamentele 5G a conţinutului video îmbunătăţit: 4K, experienţe 360, video cu opţiunea de multi-view şi aplicaţii de realitate augmentată (AR).

„Utilizatorii 5G spun că în ultimii doi ani au petrecut, în medie, cu 47% mai mult timp consumând astfel de formate video îmbunătăţite. Totodată, numărul de utilizatori care folosesc în fiecare zi aplicaţiile de realitate augmentată (AR) s-a dublat de la sfârşitul anului 2020”, arată sursa citată anterior.

Patru tendinţe

Practic, elementele care influenţează nivelul de satisfacţie al consumatorilor în ceea ce priveşte tehnologia 5G nu mai vizează doar gradul de acoperire. Noii utilizatori 5G încă apreciază acoperirea şi viteza 5G în spatii exterioare, potrivit raportului realizat de Ericsson ConsumerLab. Însă, în pieţele în care acoperirea 5G pentru populaţie depăşeşte 80%, utilizatorii fideli acordă prioritate calităţii video şi vitezei de încărcare pentru aplicaţiile pe care le utilizează, ceea ce reflectă aşteptări tot mai mari.

5G aduce noi abordări în ceea ce priveşte streamingul video şi utilizarea realităţii augmentate (AR). Formatele noi determină din ce în ce mai mult utilizarea şi consumul de date 5G, pe măsură ce furnizorii de servicii de comunicaţii includ în abonamentele de acest tip conţinut media îmbogăţit.

Pe de altă parte, performanţa 5G în locaţii cheie influenţează loialitatea consumatorilor. Aproximativ 17% dintre consumatorii din 28 de pieţe şi-au schimbat furnizorul de servicii de la lansarea tehnologiei 5G, în principal din cauza problemelor legate de performanţa reţelei, experienţa 5G în locaţii importante (cum ar fi arenele sportive şi aeroporturile) influenţând semnificativ deciziile lor.

De asemenea, consumatorii 5G vor plăti în plus pentru conectivitate diferenţiată. 20% dintre utilizatorii de smartphone-uri se aşteaptă la conectivitate 5G diferenţiată. Mai mult, aceştia apreciază conectivitatea premium şi sunt dispuşi să plătească cu până la 11% mai mult pentru un plan 5G care să asigure performanţe ridicate ale reţelei, conform raportului „5G Value: Turning Performance into Value”.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO