Business Hi-Tech

eMAG a vandut de 10 mil. euro in decembrie, dublu fata de anul trecut

eMAG a vandut de 10 mil. euro in decembrie, dublu fata de anul trecut

eMag a vandut aproape 4.000 de televizoare si monitoare LCD, 850 de camere foto si 5.280 de laptopuri in decembrie 2007

15.01.2008, 17:43 42

eMAG, cel mai mare magazin online din Romania, a vandut in luna decembrie a anului trecut 5.280 de laptopuri, potrivit declaratiilor oficialilor companiei.
Alaturi de notebook-uri, printre cele mai cautate produse s-au numarat cele din gama monitoarelor si televizoarelor LCD, din care eMAG a vandut 3750 de unitati si camere foto si video, vandute in numar de 3.400 de unitati.
"Cererea a acoperit toate categoriile de produse. Cele mai bine vandute au fost echipamentele IT si electronicele. O crestere importanta au inregistrat si ramele foto digitale, eMAG.ro reusind sa vanda in decembrie 850 de bucati dintr-un total de 1130 de bucati, pe parcursul intregului an 2007", a declarat pentru ZF Florin Pravai, director divizie produs eMAG.
Magazinul si-a atins in luna decembrie propria tinta de vanzari, respectiv zece milioane de euro, realizand in ultimele doua luni din 2007 aproximativ 18 milioane de euro. "Vanzarile inregistrate de eMAG.ro in decembrie 2007 au fost de peste 2 ori mai mari decat in luna decembrie a anului 2006 si au atins pragul de 10 milioane de euro intr-o luna (35.009.000 RON)", a precizat Pravai.
Varful comenzilor a fost inregistrat pe data de 17 decembrie, cand eMAG a vandut online produse IT&C de 1,1 milioane de euro.
Potrivit reprezentantului eMAG, ponderea platilor cu cardul a fost in luna decembrie de 5%, usor peste media celorlalte luni din an.
PCfun.ro, un alt magazin online important, a atins in ultima luna din 2007 un nivel de 3% la comenzile online cu plata prin card.
Magazinul a inregistrat in aceeasi perioada o crestere a cererii pentru notebook-uri, monitoare si televizoare LCD.
"Decembrie aduce in mod traditional o crestere a cifrelor in zona de produse acoperite de PCfun si Electrofun, IT, GSM, electronice si electrocasnice. Cresterea vine in special din produsele care in anul respectiv au capitalizat o crestere semnificativa si au potential de cerere ridicat. Evolutia din segmentul PC s LCD-TV se aliniaza tendintelor generale din piata (online si offline) pentru anul trecut, in timp ce PC-urile si monitoarele pentru PC sunt o confirmare a evolutiei pozitive a pietei de online", afirma Madalin Durca, marketing manager PCfun/Electrofun.
Cele doua magazine (PCfun/Electrofun) au realizat in luna decembrie vanzari de 1,5 mil. dolari, in timp ce intregul an a generat vanzari totale de circa 7,5 mil. dolari.
"Pentru 2008 ne propunem ca cele doua magazine online (PCfun si Electrofun) sa ne aduca o cifra de vanzari de 15 milioane de dolari, ceea ce ar reprezenta o dublare a cifrei obtinute in 2007. Avem in vedere pentru aceasta evolutie o crestere de piata pe segmentele in care activam, dar si o afinitate superioara a clientilor la obiceiul de consum online", a precizat Durca.
In decembrie, magazinul MarketOnline.ro a inregistrat vanzari de circa 1,1 milioane de euro.
"Clientii au ales de pe MarketOnline.ro in special telefoane mobile, laptopuri si televizoare", declara Mugur Frunzetti, managing partner al Grifon Group, compania care detine marketonline.ro, un magazin online lansat in urma cu aproximativ un an.
Potrivit lui Marius Ghenea, presedintele PCfun, retailul online este asteptat sa ajunga in 2008 la circa 275 de milioane de euro, dublu fata de valoarea estimata pentru 2007.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO