Business Hi-Tech

Elena Ungureanu, country manager, Visa România: Tinerele generaţii văd inteligenţa artificială, asistenţii personali artificiali şi în general realitatea virtuală ca făcând parte din job-ul pe care îl vor avea. Dintre copiii români care au câştigat bani prin forţe proprii în ultimele 12 luni, aproape 61% au folosit tehnologia

ZF Digital Summit 2023.

Elena Ungureanu, country manager, Visa România: Tinerele...

Autor: Alexandra Cepăreanu

06.11.2023, 13:17 57

Potrivit unui studiu Visa realizat în luna august a acestui an pe şapte pieţe din Europa Centrală şi de Est, inclusiv în România, 29% dintre respondenţii aparţinând generaţiei Alpha (cu vârste cuprinse între 8-14 ani) cred că AI (inteligenţa artificială), realitatea virtuală şi asistenţii inteligenţi vor fi parte integrantă a viitoarelor lor locuri de muncă.

„Am făcut un studiu în vara acestui an pe generaţia ALFA în câteva ţări din centrul şi estul Europei. Generaţia ALFA este cea cuprinsă între 8 şi 14 ani, deci reprezintă o generaţie nou intrată în cohorta de consumatori şi practic aş puncta câteva rezultate, care au fost interesante. În primul rând, 29% dintre cei intervievaţi au menţionat faptul că văd inteligenţa artificială, văd asistenţii personali artificiali şi în general realitatea virtuală ca făcând parte din noul job pe care îl vor avea. De asemenea, cam o treime au spus faptul că sunt convinşi că vor utiliza social media în momentul în care vor lucra. Aşteptările acestora de la mediul de business, de la autorităţi sunt complet diferite. Spre exemplu, dintre copiii români care au câştigat bani prin forţe proprii în ultimele 12 luni, aproape 61% au folosit tehnologia”, a spus Elena Ungureanu, country manager, Visa România, în cadrul conferinţei ZF Digital Summit 2023.

 

Ce a mai spus Elena Ungureanu

Visa foloseşte Inteligenţa Artificială de peste 30 de ani în lupta împotriva fraudei. Totodată, suntem pionierii „tokenizării”, care înlocuieşte detaliile sensibile ale cardului unui client cu un token – un cod unic ce poate fi utilizat numai la acel comerciant, pentru produsele sau serviciile sale. Acest lucru poate reduce riscul de fraudă cu până la 50%.

Am investit peste 10 miliarde de dolari la nivel global în ultimii cinci ani în tehnologie, pentru a reduce frauda şi a îmbunătăţi securitatea reţelei. Mai exact, 500 de milioane de dolari au fost dedicaţi Inteligenţei Artificiale şi infrastructurii de date, permiţându-ne să dezvoltăm 100 de capabilităţi diferite care folosesc AI pentru a ne proteja partenerii financiari şi consumatorii.

Doar anul trecut, Visa a prevenit în mod proactiv fraude la nivel global estimate la 27 de miliarde de dolari. Doar şapte cenţi la fiecare 100 dolari cheltuiţi în reţeaua noastră sunt acum afectaţi de fraudă   - aceasta fiind una dintre cele mai mici rate dintre toate metodele de plată. 

Visa are soluţii care oferă tehnologia necesară pentru a aproba sau respinge tranzacţii chiar şi atunci când sistemele emitenţilor sunt offline, cu o acurateţe de până la 95%.

Black Friday: numărul mediu al tranzacţiilor din ziua de Black Friday anul trecut a fost cu 30% mai mare decât într-o zi obişnuită. Numărul cumpărăturilor pe segmentul de fashion fost cam de două ori mai mare, la electrocasnice cam de 2,5 ori.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO