Business Hi-Tech

Elena Dincă, Director, Account Management, Mastercard: Plăţile digitale s-au dezvoltat într-un ritm mult mai alert în pandemie decât o făcea până acum, iar acest ritm trebuie să continue. Digitalizarea nu este doar despre un anumit moment în viaţa noastră, ci trebuie să existe investiţii constante

ZF Digital Summit 2022

Elena Dincă, Director, Account Management, Mastercard:...

Autor: Mircea Nica

09.11.2022, 10:59 76

În ultimii ani, pandemia dezvoltat foarte mult plăţile digitale, iar acest ritm alert trebuie să continue pentru că digitalizarea nu este despre un anumit moment în viaţă, ci trebuie să existe continuitate şi investiţii constante, a spus Elena Dincă, Director, Account Management, Mastercard, în cadrul Conferinţei ZF Digital Summit 2022.

“În acelaşi timp, o concluzie pe care am tras-o în urma pandemiei este faptul că trebuie să ne acordăm puţin timp. Tehnologia, inovaţia digitalizarea, are nevoie de un timp de adopţie, atunci trebuie să ne lăsăm şi nouă timp să digerăm puţin ceea ce ni se pune la dispoziţie de către schemele de plată, partenerii bancari şi să ajungem în momentul acela de maturitate în care să analizăm într-adevăr dacă o anumită tehnologie sau inovaţie este benefică. Aş vrea şi mi-aş dori să evităm să tragem concluzii sau să analizăm o tehnologie fără ca aceasta să ajungă la maturitate”, a mai explicat Elena Dincă

Ce a mai spus Elena Dincă Director, Account Management, Mastercard:

Contactless-ul este o tehnologie care putem spune că a ajuns la maturitate. De fiecare datră când vorbim despre contactless sunt cu zâmbetul pe buze pentru că îmi aduc aminte acum câţiva ani c-ând mergea şi testam această tehnologie. Pe vremea respectivă făceam teste cu un Blackberry. Contactlessul nu era la maturitatea de acum

Dacă ne uităm pe rata de penetrare, acceptare, atunci aceasta este la un procent de 99%din reţeaua de acceptare pe care o avem în piaţă. Pe partea de emitere carduri, rata de penetrare a contactless-ului este peste 90%. Este o tehnologie care într-adevăr este în acel punct în care o putem analiza şi putem spune că a funcţionat. Cam 9 din 10 tranzacţii sunt contactless

Mai sunt în continuare oameni care consideră plăţile în numerar ca fiind soluţii simple de plată. Asta se datorează şi faptului că uitându-ne la cifre, 2 din 5 români nu beneficiază de servicii financiare în România. Pornind de la aceste cifre, uitându-ne puţin şi pe distribuţia geografică, ne dăm seama că mai avem destul de mult de lucrat în zonele rurale şi urbanul mic. Trebuie să lucrăm intens atât noi, cât şi partenerii bancari pentru a extinde infrastructura pe care o avem deja în oraşele mari precum Bucureşti şi să ne ducem şi către acele categorii de persoane care consideră că plăţile în numerar sunt cea mai uşoară metodă de plată. În momentul acesta doar opţiunea aceasta o au când vor să efectueze o plată.

Nu este neaparat vorba despre comisioane, ci este vorba de alocuri despre o evitare a transparentizării vânzărilor. În contextual acesta credem că ne va ajuta foarte mult reviziuirea legislativeă pe legea cash-back-ului, iar odată cu 1 ianuarie când plafonul va scădea la 10.000 euro cifră de afaceri anuală, coroborat cu o educare mai intensă a comercianţilor pe partea financiară, fiscală, o să creăm mai mult awarness asupra plăţilor digitale. Cumva o să ne mută din percepţia aceasta de comision la plata cu cardul. Nu de fiecare dată plata cu cardul este legată de un comision. Există foarte multe avantaje pe care în momentul acesta trebuie să le facem cât mai vizibile atât pentru comercianţi, cât şi pentru consumatori.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO