Business Hi-Tech

Dezvoltatorul software TARA Interactive afaceri de peste 1,2 mil. euro în 2023, plus 15%. „Abordăm 2024 cu mari speranţe de creştere, mizând pe fondurile care vor ajunge în piaţă anul acesta, pe nevoia acută de digitalizare a companiilor din România, dar şi ca urmare a extinderi la nivel internaţional”

Vlad Lepădatu, Managing Partner la TARA Interactive.

Vlad Lepădatu, Managing Partner la TARA Interactive.

Autor: Alexandra Cepăreanu

27.02.2024, 10:21 50

Compania românească TARA Interactive, specializată în furnizarea de servicii de dezvoltare software şi consultanţă, a încheiat anul 2023 cu afaceri de peste 1,2 milioane de euro (la nivel de grup), în creştere cu 15% faţă de anul anterior, au transmis reprezentanţii companiei printr-un comunicat. Pentru 2024, compania estimează un avans de aproximativ 30% pentru business-ul desfăşurat în România şi de circa 80% pentru cel la nivel internaţional, în contextul în care, peste 70% din afacerile TARA Interactive au loc în afara României.

„Abordăm 2024 cu mari speranţe de creştere, mizând pe fondurile care vor ajunge în piaţă anul acesta, pe nevoia acută de digitalizare pe care o au companiile din România, dar şi ca urmare a extinderi la nivel internaţional. La acest moment, vedem în piaţă un optimism moderat în ceea ce priveşte evoluţia de anul acesta, cea mai mare provocare ţinând de recrutare sau de retenţia angajaţilor”, a spus Vlad Lepădatu, Managing Partner la TARA Interactive.

El a adăugat că, la nivel general, există în piaţă o tendinţă de eficientizare a costurilor prin digitalizare, automatizare şi implementarea soluţiilor bazate pe inteligenţa artificială pentru îmbunătăţirea proceselor interne şi oferirea de servicii mai complexe clienţilor.

Anul acesta, TARA Interactive va targeta clienţi mai mari, decizia strategică vizând abordarea de proiecte cu un grad mai mare de complexitate, mai ales la nivel internaţional, în industrii în care deja a acumulat expertiză, precum e-commerce, logistică şi medicală, mai arată sursa citată. Pentru piaţa din România, compania vizează, în special, proiecte de eficientizare a costurilor prin digitalizare, automatizare, implementare RPA şi migrare a serviciilor în cloud.

„În ultimul an, am fost implicaţi în mai multe proiecte complexe. Unele sunt externe, altele sunt în direcţia noastră de investiţii, care vizează crearea de produse ce înglobează tehnologii de vârf. Cele mai multe dintre acestea, vor fi continuate şi în 2024. Ele se bazează, în special, pe tehnologii moderne, cum ar fi AI şi Blockchain. Mai precis, pe AI, flagship-ul nostru este un proiect de analiză de business cu ajutorul inteligenţei artificiale, iar pe Blockchain, un proiect de partajare a datelor pacienţilor dintr-un lanţ de clinici/spitale. În ceea ce priveşte proiectele interne, ţelul nostru este de a oferi antreprenorilor aplicaţii de gestiune cu asistenţi AI - asistent financiar, logistic, de vânzări etc.”, a mai spus Vlad Lepădatu.

O altă direcţie de investiţii a TARA Interactive se concentrează pe extinderea internaţională. Compania îşi desfăşoară deja activitatea în SUA, Marea Britanie şi în mai multe ţări din Europa,  în domenii precum fintech, sport, consultanţă, transport, logistică, e-commerce şi retail. Iar în 2024, TARA Interactive ţinteşte extinderea în Orientul Mijlociu, unde are deja stabilite mai multe parteneriate cu antreprenori pentru promovarea împreună a proiectelor şi produselor, au mai transmis reprezentanţii companiei.

TARA Interactive deţine birouri în Bucureşti şi Chişinău, unde lucrează aproximativ 50 de oameni.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO