Business Hi-Tech

Dezvoltatorul de soluţii software pentru piaţa de ecommerce VTEX are în plan noi angajări

Dezvoltatorul de soluţii software pentru piaţa de...

Autor: Alexandra Cepăreanu

06.04.2022, 11:39 2

VTEX, companie prezentă pe piaţa din România din 2018, care dezvoltă soluţii software pentru piaţa de comerţ electronic, are în plan recrutarea accelerată în toate cele 38 de ţări în care activează în prezent, inclusiv România. Astfel, în prezent, compania are deschise peste 135 de poziţii, precum business account executive, channel account executive, customer success manager, customer success manager, ecommerce expert sau business development representative, potrivit informaţiilor publicate pe site-ul VTEX.

„Pe măsură ce compania se extinde la nivel global, numărul angajaţilor VTEX creşte pentru a satisface nevoia de oameni care să susţină şi să ghideze clienţii platformei. Numărul angajaţilor din cadrul companiei, la nivel global, a crescut cu 67% în 2021, comparativ cu anul precedent, iar Europa de Est este una dintre regiuni care a ajutat la această creştere”, a spus pentru ZF Cristi Movilă, Eastern Europe General Manager al VTEX.

Cu o echipă de peste 1.700 de angajaţi la nivel global, din care aproximativ 15 sunt pe piaţa din România, compania VTEX a fost nevoită să se adapteze la noile reguli aduse de pandemie şi restricţiile impuse de autorităţi în fiecare ţară în care are activitate.

„În 2019, ne-am angajat să construim o echipă de specialişti care să deservească întreaga regiune est-europeană. Pandemia a adus însă noi provocări pentru recrutare şi ne-am adaptat rapid astfel încât să putem recruta şi să lucrăm de la distanţă. Este greu de înlocuit interacţiunea de la birou, pauzele de cafea, întâlnirile, discuţiile. Din fericire, aveam deja ritualuri la care s-au alăturat toţi cei din VTEX, precum Demo Friday - în fiecare vineri prezentăm ce a făcut compania, ce am lansat, ce  rezultate am înregistrat. Avem şi întâlniri offline cu echipele locale.”

În ceea ce priveşte potenţialul de evoluţie al pieţei de comerţ electronic din România, Cristi Movilă consideră că deşi România este o ţară cu potenţial tehnologic, mai ales din punct de vedere al resurselor  umane, sunt multe businessuri care încă ezită să facă pasul în această direcţie, chiar şi după doi ani de pandemie care a arătat apetitul consumatorilor pentru comerţul digital.

„Accelerarea comerţului digital şi investiţiile serioase în acest domeniu au început cu mult înainte de pandemie în unele ţări. În România, însă, totul a început odată cu declanşarea pandemiei. Tendinţa s-a bazat pe schimbarea comportamentului de cumpărare, majoritatea companiilor înţelegând că digitalizarea nu mai este o opţiune, ci o necesitate”, a spus reprezentantul VTEX.

El a adăugat că în urma crizei sanitare care a accelerat migrarea consumatorilor spre magazinele online, businessurile active în acest mediu trebuie să se adapteze noilor schimbări şi să implementeze diverse soluţii care să atragă şi să satisfacă noile nevoi ale clienţilor.

„Nu este suficientă prezenţa în mediul online, trebuie să ţii pasul cu tendinţele actuale şi să te adaptezi rapid schimbărilor. Observăm mulţi jucători mari care au rămas în stadiul unui magazin online clasic, fără beneficii sau funcţionalităţi noi pentru cumpărători, riscând astfel să aibă un număr de vânzări online mai mic. Buy online - pick up from the store, Buy now - pay later, Live Shopping sau comerţul conversaţional sunt doar câteva tendinţe globale care încep să fie adoptate puternic la nivel local, influenţând astfel piaţa de ecommerce din România.”

În 2021, grupul a înregistrat venituri totale de 125,8 de milioane de dolari, în creştere cu peste 27% comparativ cu anul precedent, când VTEX raporta venituri totale de 98,7 milioane de dolari. De asemenea, numărul de clienţi din portofoliul companiei a crescut cu 20%, astfel că la finalul anului 2021 VTEX înregistra un număr de 2.400 de clienţi, ce aveau peste 3.200 de magazine online active în 38 de ţări.

„VTEX a atins la nivel global un GMV (Gross merchandise value - Valoarea brută a mărfurilor – n.red.) în valoare de 9,7 miliarde de dolari la finalul lui 2021, reprezentând o creştere anuală de puţin peste 29%. Anul trecut am reuşit să ne atingem toate obiectivele stabilite în 2020 şi am crescut substanţial atât numărul de clienţi, cât şi portofoliul de produse şi servicii”, a explicat Cristi Movilă.

El a spus că una dintre provocările aduse de ultimii doi ani de pandemie a fost adaptarea produselor şi serviciilor VTEX pentru piaţa din România. O altă provocare a fost reprezentată de lipsa de specialişti din sectorul de e-commerce, dar şi de lipsa unor cursuri de profil în cadrul unor facultăţi din ţară. Astfel, anul trecut, VTEX şi Universitatea Politehnica din Bucureşti au încheiat o colaborare şi au lansat un curs de e-commerce în cadrul Universităţii.

„Nevoia de digitalizare a comerţului s-a extins mai repede decât numărul de specialişti şi atunci a apărut a doua provocare, pentru că în România nu există facultăţi de comerţ digital sau cursuri la facultate care să acopere un flux de tinere talente în ecommerce. (...) Cursul se numeşte Digital Commerce Application Development. Studenţii învaţă istoria şi evoluţia comerţului digital şi despre multiplele module pe care le foloseşte o platformă de comerţ digital şi integrările pe care ar trebui să le suporte.”

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO