Business Hi-Tech

Dassault, un model de afaceri european

30.11.2001, 00:00 10



Printre putinele companii implicate in industria aeronautica si care, dupa atacurile teroriste din 11 septembrie, nu numai ca nu si-au inchis portile dar au ramas optimiste in privinta viitorului, este compania europeana Dassault Systemes.

Desi in urma cu o luna, oficialii companiei anuntau revizuirea estimarilor privind cresterea cifrei de afaceri, Dassault Systems, spun ei, va inregistra o evolutie cu 15% a veniturilor in 2002, in ciuda recesiunii economice mondiale si a declinului puternic din sectorul IT si cel aeronautic.

Compania a fost infiintata in 1981 de firma franceza Dassault Aviation iar cu timpul s-a specializat in productia de software pentru design asistat de calculator.

ererea tot mai mare pentru acest tip de programe, manifestata de industria aerospatiala, a fost principalul motor al succesului inregistrat de Dassault Systemes.

Tot datorita industriei aviatice, compania a reusit sa ajunga la o capitalizare de piata de 6,2 miliarde de euro si sa devina cel de-al doilea producator de software din Europa.

La inceput, Dassault Systemes lucra cu o echipa foarte mica de ingineri care creeau parti de avioane, din lemn, folosite la teste de aerodinamica.

La sfarsitul anilor '80 Dassault a creat prima macheta digitala a unui avion intreg, Boeing 747, pentru British Airways.

"Astfel am demonstrat ca tehnologia de design 3D poate fi utilizata la mai mult decat simpla realizare a unor forme complexe. Visam pe atunci sa producem un avion virtual chiar inainte ca modelul sa existe", povesteste Charles.

Softul a fost apoi adoptat de industria auto pentru a crea pe calculator modele BMW si ulterior de fabricantii de nave, televizoare si chitari electrice.

Tehnologia Dassault Systemes a fost utilizata chiar de catre arhitectul Frank Gerhy in proiectarea unei parti a muzeului Guggenheim din Bilbao.

Declinul din industria IT nu a afectat aproape deloc firma franceza pentru ca majoritatea clientilor sai provin din industria aeronautica, a automobilelor si nu din telecomunicatii sau tehnologia informatica. Mai mult, jumatate din veniturile sale sunt asigurate de contracte mai vechi.

Iar la recesiune Dassault Systemes este hotarata sa raspunda cu produse tot mai flexinile, care pot fi utilizate in aproape toate industriile producatoare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO