Business Hi-Tech

Cum arată noul iPad fără Steve Jobs: puţin mai gros şi mai greu, dar cu cea mai tare rezoluţie a ecranului. GALERIE FOTO

Tim Cook, CEO al Apple: Toată lumea s-a întrebat cine va veni cu un produs care este mai spectaculos decât iPad2. Încetaţi să vă întrebaţi. Noi suntem aceia.

Cum arată noul iPad fără Steve Jobs

Autor: Claudiu Ilioiu

09.03.2012, 00:04 1950

"Toată lumea s-a întrebat cine va veni cu un produs care este mai spectaculos decât iPad2. Încetaţi să vă întrebaţi. Noi suntem aceia", a declarat Tim Cook, şeful gigantului american Apple, la evenimentul de lansare a noii tablete, conform Reuters.

Americanul care i-a succedat lui Steve Jobs la conducerea Apple a anunţat miercuri seara la San Francisco lansarea în magazine a noii tablete pe data de 16 martie, cu preţuri începând de la 499 de dolari. Noua tabletă are o calitate mai bună a display-ului, un procesor cu patru nuclee şi o cameră foto de 5 MP.

"Noul iPad este total diferit de cele care sunt în prezent pe piaţă şi reprezintă un salt semnificativ al companiei", a declarat AM Sacconaghi, analist la Sanford C. Bernstein & Company, potrivit Reuters.

În timpul prezentării, oficialii Apple au folosit doar sintagma "The New iPad" (Noul iPad) fără să menţioneze numele comercial al noului produs.

Noua tabletă iPad va fi capabilă să filmeze HD, la o calitate 1.080 pixeli, va avea un ecran cu o calitate mai ridicată, cu o rezoluţie de 2.048 x 1.536, o cameră web de 5 megapixeli şi o baterie care ar trebui să reziste, conform companiei, 10 ore pe transfer 3G şi 9 ore pe viteză de transfer 4G.

"Pe măsură ce tabletele sunt folosite din ce în ce mai des pentru conţinut media, mi se pare oportun ca noul iPad să aibă un display cu o rezoluţie atât de bună. Va fi însă suficient pentru a-i asigura companiei un avantaj confortabil pe o piaţă din ce în ce mai competitivă? Eu cred că nu", apreciază Fred Huet, managing partner at Greenwich Consulting.

Comparativ cu iPad 2, noua tabletă se diferenţiază prin display-ul Retina cu o rezoluţie de 2.048 x 1.536 pixeli şi procesorul Apple A5x cu patru nuclee grafice, în schimb are o grosime de 9,4 mm, cu 0,6 mm mai mult decât modelele din generaţia precedentă, şi este mai grea cu 51 de grame faţă de iPad 2 care cântărea 601 grame.

Noul iPad se va comercializa în trei versiuni, de 16 GB, 32 GB şi 64 GB. Cea mai ieftină versiune va costa 499 de dolari, în timp ce cea mai scumpă se va comercializa cu 829 de dolari. Versiunea de 32 GB a fost prezentată la preţul de 599 de dolari. Potrivit Apple, preţul tabletelor iPad din generaţiile precedente urmează să scadă după lansarea noii tablete în magazine. SUA, Franţa, Canada şi Germania sunt printre primele ţări care vor beneficia de noul produs Apple, începând cu 16 martie. În România, lansarea noului iPad este estimată pentru 23 martie.

Noul iPad este a doua lansare importantă a companiei Apple, după iPhone 4S, realizată în absenţa fondatorului vizionar Steve Jobs, decedat în luna octombrie după mai mulţi ani de luptă cu o formă de cancer la pancreas.

IPad 3 este asamblat de Foxconn Technology, principalul partener al Apple pe partea de producţie. Contractele cu Apple generează 22% din afacerile Foxconn.

Vânzările iPad s-au dublat în trimestrul al patrulea al anului trecut, la 15,43 milioane de unităţi.

Compania a vândut circa 55 de milioane de iPad-uri de la lansare în 2010, iar în anul fiscal 2011 a avut venituri de peste 20 mld. dolari din vânzări, servicii conexe şi accesorii.

Profitul net al Apple a crescut de peste două ori în primul trimestru al anului financiar 2012, încheiat la sfârşitul lunii decembrie, la nivelul record de 13,06 miliarde de dolari, susţi­nut de vânzările solide de iPhone şi iPad, care au generat venituri record de 46,33 mld. dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO