Business Hi-Tech

Craciunul ridica miza pe piata consolelor

19.12.2005, 17:51 12

Lupta pe piata consolelor de jocuri video se inteteste o data cu sosirea sezonului sarbatorilor, cea mai buna perioada din an pentru principalii jucatori.

Daca Sony a anuntat ca isi va dubla vanzarile de console PlayStation Portable (PSP) in Statele Unite pana la finalul anului, principalul rival, Microsoft, tocmai si-a reorganizat structura de conducere a diviziei care produce consola Xbox, relateaza presa internationala.

Lider de piata cu o cota de circa 70%, Sony este "in grafic" pentru a indeplini un obiectiv ambitios: oficialii japonezi au spus ca pana la finalul anului vanzarile totale de console PSP vor ajunge la 6 milioane, dublu fata de cate console au fost vandute de la data lansarii noului produs in martie anul acesta. "PSP este destinata unui public ceva mai matur, jocurile sunt clar pentru oameni trecuti de varsta adolescentei", a spus un analist IDC, citat de presa internationala.

Singurul produs care rivalizeaza cu PSP pe sectorul consolelor portabile este Nintendo DS. Acesta insa se adreseaza unui public mai tanar si cu precadere feminin, sunt de parere specialistii. Intrata deja in al doilea sezon de sarbatori de iarna pe rafturile magazinelor americane, DS s-a vandut in doar 2,7 milioane de exemplare, conform companiei de analiza NPD Funworld. Oficialii Sony nu sunt atat de ingrijorati de concurenta cu Nintendo, cat de cea cu Microsoft. Ocupanta locului doi la nivel mondial cu aproape 20% din piata, Microsoft l-a numit la conducerea diviziei Xbox pe Peter Moore, cel care a condus anterior doar departamentele de jocuri si publishing ale afacerii Xbox.

Cu toate ca aceasta linie de business a adus, conform Financial Times, pierderi totale de circa 4 miliarde de dolari pentru Microsoft, compania lui Bill Gates a pariat multi bani pe versiunea a doua a consolei, proaspat lansata pe piata: Xbox 360. Aceasta a avut un succes neasteptat in SUA si in Europa, unde la scurt timp dupa lansare stocurile s-au epuizat.

Analistii au explicat ca este probabil vorba de o strategie prin care Microsoft a pastrat stocuri masive pentru sarbatorile de iarna, insa exista pareri contradictorii asupra felului in care va reactiona piata in cazul in care stocurile se vor dovedi in continuare insuficiente - unii specialisti sunt de parere ca acest lucru ar putea creste vanzarile consolei PlayStation Portable a Sony.

Microsoft mai are inca sase luni de ragaz inainte ca rivalul Sony sa intre pe piata cu propria consola de viitoare generatie - PlayStation 3 (PS3). Conform unor estimari proprii, Microsoft ar putea vinde pana la lansarea PS3 circa 10 milioane de unitati ale consolei Xbox 360.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO