Cosmote, al treilea jucător pe piaţa locală de telefonie mobilă, şi-a relansat lupta pentru abonaţi cu Orange şi Vodafone - liderii unei industrii cu încasări de peste două miliarde de euro pe an - cu un nou portofoliu de abonamente, care include doar trei planuri tarifare, faţă de zece anterior, şi unde cuvântul-cheie este „nelimitat“.
„E uşor să te simţi pierdut“ ca utilizator în faţa ofertelor complicate de pe piaţă şi astfel ajungi „să te întrebi ce vor să îmi vândă“ aceşti oameni, a explicat mutarea germanul Nikolai Beckers, care a preluat la 1 aprilie conducerea Cosmote & Romtelecom şi care a promis că operatorii vor veni cu oferte noi - adaptate condiţiilor locale. Noua ofertă este una „simplă şi transparentă“, iar acest lucru va atrage clienţii, a pariat Beckers.
Cele trei noi abonamente au tarife de 8,8 euro, 15 euro şi 31 de euro, palier ce arată că Beckers - împreună cu noul director comercial al Cosmote şi Romtelecom, germanul Mathias Hanel, au ca obiectiv şi o îmbunătăţire a profilului (a se citi încasărilor medii lunare pe client - ARPU) pentru abonaţii companiei. Intenţia este evidentă în condiţiile în care Cosmote a ales să nu iasă pe piaţă cu abonamente cu un tarif mai mic decât cele mai accesibile din oferta Orange şi Vodafone, de 6 euro/lună - ci cu o limită inferioară de preţ de aproape 9 euro. Va avea această strategie un impact pozitiv asupra ARPU? „Da“, a răspuns întrebării ZF Gabriel Ioniţă, senior manager dezvoltare produse şi servicii în cadrul Cosmote. „Este calculat (impactul pozitiv - n. red.)“, a punctat el.