Business Hi-Tech

Consolele Wii se vand bine, insa nu si jocurile

25.04.2008, 21:43 49

Nintendo se pozitioneaza ca lider pe piata jocurilor video, iar consola sa, Wii, mai putin avansata tehnolopgic decat Xbox 360 sau PlayStation 3, reuseste sa depaseasca in vanzari pe rivalii sai, scrie International Herald Tribune.
Totusi, jocurile ce folosesc consola Wii reprezinta dificultati in comercializare pentru retaileri. Super Smash Bros. Brawl, unul dintre cele mai asteptate jocuri ale anului, a reusit sa fie vandut in mai mult de 1, 4 milioane de exemplare in prima saptamana, stabilind un nou record pentru Nintendo in SUA.
Potrivit estimarilor VG Chartz insa, vanzarile au scazut cu pana la 90 de procente in ultimele patru saptamani. VG Chartz este o echipa de analisti ce monitorizeaza piata jocurilor video. Cateva din marile lanturi de retail, precum Wal - Mart sau Toys "R" Us au inceput deja sa comercializeze jocul si pe internet, consecinta a faptului ca fanii inraiti ai acestuia deja au achizitionat jocul din magazine.
Reprezentantii magazinelor confirma aceasta tendinta. Xavier Pervez, asistent manager al magazinului GameStop, a declarat ca in prima saptamana firma sa a comercializat in jur de cateva mii de exemplare, insa vanzarile au scazut semnificativ ajungand la doar cateva sute pentru ultimele saptamani.
Compania britanica Toys "R" Us si-a instruit personalul sa avertizeze clientii ca anumite console Wii nu pot citi discul ce contine jocul Smash Bros. si ca in cazul unor plangeri banii nu vor fi returnati. Angajatii magazinului pe de alta parte au precizat ca foarte putine persoane au fost convinse sa nu cumpere sau sa nu pastreze jocul. Oficialii Nintendo sustin ca doar un numar foarte mic de console au aceasta problema. "Numarul de returnari a fost foarte mic, aproximativ opt din 500", a declarat vanzatoarea Christina Giori.
In ultimele trei luni ale anului, doar trei jocuri sustinute de consola Nintendo au fost incluse in topul celor mai bine vandute 10 jocuri, top compus de firma de studii de piata NPD Group. Acestea sunt "Super Mario Galaxy", "Guitar Hero III" si "Wii Play". Totusi, succesul acestor trei titluri nu se datoreaza in totalitate consolei Wii, "Guitar Hero" fiind vandut in 2,2 milioane de exemplare pentru consola Nintendo, dar in aproximativ 5 milioane de exemplare pentru PlayStation-ul lui Sony.
Problema consta in strategia de marketing folosita de catre compania japoneza.
Pomovand preturi mai mici decat concurenta si un anume tip de joystick sensibil la miscare, Nintendo a reusit sa atraga un segment al populatiei anterior neinteresat de industria jocurilor video. Totusi acest segment nu cauta sa achizitioneze noi aparitii, deseori multumindu-se doar cu jocul preinstalat, "Wii Sports". Un client Nintendo cumpara in medie 3,7 jocuri pe an, in timp ce Xbox 360 si PlayStation 3 se bucura in medie de 4,6 - 4,7 jocuri comercializate pe an.
"Acest lucru reflecta faptul ca fanii Wii nu simt nevoia sa achizitioneze fiecare noua aparitie", declarat Michael Pachter, analist pentru Wedbush Morgan.
Potrivit analistilor, pentru a-si mari numarul de clienti, si ceilalti producatori de jocuri va trebui sa recurga la metode neconventionale de marketing. Spre exemplu, Nintendo si-a promovat jocul "Brain Age" prin intermediul radioului. "Cei ce cumpara PlayStation 3 sau Xbox 360 nu sunt aceiasi cu fanii consolei Wii", a declarat John Greiner, director executiv al Hudson Entertainment, parte a companiei japoneze de dezvoltare video Hudson Soft.
Cu toate acestea, Nintendo pare preocupat de marirea acestui segment al audientei, continuand sa puna accent pe dezvoltarea celor mai bine vandute titluri ale sale. In acest sens, compania japoneza se pregateste sa lanseze Mario Kart Wii saptamana viitoare.
Purtatorul de cuvant al companiei japoneze, Kaigler, a afirmat ca Nintendo spera ca noua aparitie, "Mario Kart", sa reprezinte o atractie atat pentru fanii inraiti, cat si pentru jucatorii de ocazie. Jocul va fi insotit de un volan in care poate fi inclus un joystick Wii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO