Business Hi-Tech

Concurentii din lumea hoteliera bat palma online

24.06.2003, 00:00 16

Marile companii hoteliere au cazut de acord sa realizeze impreuna un portal dedicat turismului cu scopul declarat de a pune mana pe clientii Expedia.com si Hotels.com, liderii rezervarilor turistice online.
Noul site botezat Travelweb.com a fost pus la punct de responsabilii lanturilor hoteliere Mariott, Hilton, Intercontinental, Hyatt si Starwood, fiind destinat utilizatorilor de Internet care calatoresc des. In acest proiect mai sunt implicate companiile Pegasus Solutions, care a pus la dispozitie tehnologia necesara si Priceline.com, care detine de asemenea un site dedicat turismului, LowestFare.com. Conform acordului, toate companiile hoteliere isi pastreaza propriile pagini de Internet, pe care se tranzactioneaza in prezent aproximativ 1% din camere lor disponibile, conform statisticilor.
Siteul are ca scop atragerea utilizatorilor care in prezent folosesc serviciile Expedia.com sau Hotels.com, companii care ofera reduceri si preturi speciale la pachete intregi de servicii turistice. Acest lucru a derajat conducerile multor hoteluri, care pierd bani nereusind sa vanda camerele prin propriile canale.
"Nu ne-am propus sa ajungem pe locul trei ca trafic. Vrem doar sa fim printre siteurile pe care orice turist trebuie sa le verifice", a explicat seful proiectului, Scott Hyden. Speram sa devenim cunoscuti pentru majoritatea clientilor online pana la finalul anului, sau cel tarziu la inceputul lui 2004, a mai adaugat el. Travelweb ofera deja reduceri speciale pentru clientii sai, preturile fiind mai bune fata de cele ale concurentei, spun specialistii. De asemenea, ofera si alte servicii conexe, cum ar fi bilete de avion, prin intermediul partenerilor de la Orbitz.com. Siteul se va specializa in cautari efectuate dupa criteriul pretului pentru ca orice utilizator sa poata afla rapid cele mai bune oportunitati de cazare. "Simpla noastra prezenta pe web schimba regulile jocului si acorda mai multa greutate hotelurilor, in detrimentul siteurilor specializate in turism", a spus Hyden. Hilton nu s-a sfiit insa sa semneze un acord special cu Expedia si Hotels.com, care avantajeaza lantul hotelier in batalia pentru clienti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO