Business Hi-Tech

comScore propune un sistem nou de masurare a audientei pe Internet

13.08.2007, 19:51 20

Masurarea audientei pe Internet, un domeniu inca incert datorita tehnologiei aflata intr-o permanenta schimbare, ar putea fi revolutionat de o noua metoda de rating, scrie cotidianul New York Times.
Agentia Nielsen/NetRatings sustine ca masurarea timpului petrecut pe un site reprezinta o abordare mai eficienta decat metoda "page view" (numarul de pagini individuale accesate). Insa, agentia comScore pregateste o noua metoda de evaluare care ar putea fi mai directa si mai eficienta. Potrivit oficialilor companiei, aceasta metoda - care presupune numararea machetelor publicitare afisate pe un site - poate masura importanta unui site, precum si potentialul acestuia de a genera bani.
Noul serviciu le va permite companiilor care isi fac publicitate pe internet sa compare site-urile si sa inteleaga cu cate reclame este "asaltat" utilizatorul fiecarui site studiat in parte. Compania pregateste o statistica privind numarul de reclame afisate pe minut de site-uri.
"Din punct de vedere tehnologic a fost dificil sa detectam reclamele in cadrul site-urilor", a declarat Magid Abraham, presedintele si directorul executiv comScore, adaugand ca firma a dezvoltat o metoda de contorizare a acestora prin combinarea elementelor componente alte site-urilor cu alte informatii exterioare.
Datele adunate de AdMetrics vor fi corelate cu un sistem care evalueaza modul in care utilizatorii isi impart atentia intre web si diversele aplicatii care ruleaza simultan pe computer. Sistemul monitorizeaza literele tastate si miscarile mouse-ului pentru a determina aplicatiile active in momentul respectiv.
Compania deja arhiveaza astfel de informatii si incearca sa dezvolte tipare pentru a putea determina ce membru al familie utilizeaza PC-ul spre exemplu, astfel incat sa poata asocia aceasta informatie cu datele demografice pe care le detine.
Datorita fenomenului de multitasking, cumparatorii de publicitate vor avea o sarcina foarte grea in determinarea aplicatiei care capteaza atentia utilizatorilor, sustine Abraham. El a mai subliniat faptul ca unele produse noi ale companiei sunt axate pe acest domeniu.
Spre exemplu, comScore va introduce o aplicatie care masoara timpul petrecut in fata aplicatiilor care nu au legatura cu navigatul pe Internet, precum Microsoft Excel - un instrument util in cazul in care Microsoft ar introduce publicitate in cadrul aplicatiilor sale.
Compania deja arhiveaza astfel de informatii si incearca sa dezvolte tipare pentru a putea determina ce membru al familiei utilizeaza PC-ul spre exemplu, astfel incat sa poata asocia aceasta informatie cu datele demografice pe care le detine.
comScore dezvolta, de asemenea, aplicatii pentru masurarea cheltuielilor pe segmentul publicitatii aferente rezultatelor unei interogari pe Internet.
Majoritatea agentiilor specializate de monitorizare publicitara nu iau in considerare aceste costuri, iar nivelul cheltuielilor finale este subestimat.
In plus, comScore a anuntat ca pregateste un nou serviciu care va masura audienta TV, intrand astfel in competitie directa cu Nielsen.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO