Business Hi-Tech

Clipurile sportive, motorul de crestere pentru multimedia pe mobil

05.12.2005, 18:36 16

Producatorii de continut video pentru mobil au identificat inca un serviciu cautat de utilizatori: clipurile de sport.

Clipurile video cu informatii din sport, respectiv faze de gol din fotbal, accidentele din Formula 1 sau finalul cursei de 100 metri, precum si stirile din domeniu, sunt cautate de consumatori, care par dispusi sa plateasca pentru a le primi pe telefonul mobil.

"Pentru o secventa dintr-un meci, utilizatorii sunt dispusi si sa plateasca, dar si sa isi intrerupa lucrul pentru a o urmari in timp real, pe cand pentru un serial de exemplu isi fac timp oricand altcandva", a apreciat Brian McAndrews, director executiv al companiei de marketing pe Internet a Quantive.

Momentele cele mai impresionante vor fi tot mai urmarite cu sufletul la gura de pasionati chiar pe telefoanele mobile. Iar companiile de publicitate, operatorii de telefonie mobila si profesionistii din lumea sporturilor au in plan sa profite tot mai mult de aceasta noua sursa de venituri, scrie presa internationala. Mai mult, institutiile sportive, precum FIFA, cauta deja sa impuna taxe de retransmisie pentru informatiile sportive care circula in aceasta forma pentru telefonul mobil.

Continutul multimedia pe mobil este deja comun printre utilizatori, insa adoptarea la scara larga va avea loc abia peste cativa ani, spun analistii. Pana in 2010, clipurile video urmarite pe telefonul mobil, in care sunt incluse si emisiunile de televiziune, vor genera venituri de 7,6 mld. $ (aproximativ 6,5 mld. euro) la nivel mondial, conform unui studiu al companiei de cercetare Juniper Research. Chiar si jocurile video pentru telefonul mobil vor cunoaste o crestere pana la 3 miliarde de dolari (2,55 miliarde de euro) in 2008, conform IDC.

"Sportul este practic peste tot si de aici vine si interesul operatorilor de telefonie mobila sa incheie contracte cu companiile din domeniu", a explicat Brian France, director executiv al National Assonciation for Stock Car Auto Racing (NASCAR).

Furnizorii de continut video vor de asemenea sa profite de noua nisa. Walt Disney, spre exemplu, are in plan sa lanseze un serviciu pentru utilizatorii de telefoane mobile, in parteneriat cu postul sportiv ESPN, pentru a oferi stiri si clipuri video sportive, scrie presa internationala.

Publicitatea are de asemenea de castigat din sport. Reclamele la meciuri sau cupe sportive pe posturi de televiziune cunoscute costa cateva milioane de dolari. Pe micul ecran al telefonului mobil, 10 secunde de reclama nu vor fi probabil chiar atat de scumpe, iar operatorii spun ca fanii vor accepta si aici reclama pentru a reduce costurile videoclipului. anca.arsene@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO