Business Hi-Tech

Certsign a lansat prima aplicaţie web de arhivare electronică cu valoare legală a documentelor

Certsign a lansat prima aplicaţie web de arhivare electronică cu valoare legală a documentelor

Foto: Shutterstock

Autor: Adrian Seceleanu

29.08.2012, 00:08 1455

Compania Certsign, parte a grupului UTI, a lansat un serviciu şi o aplicaţie web de arhivare electronică cu valoare legală, prima de acest tip de pe piaţa locală, conform reprezentanţilor firmei.

"Cu soluţia dezvoltată de compania membră a UTI se arhivează originalul documentului şi nu o copie a acestuia, documentul autentic putând fi prezentat autorităţilor la cerere. Aşadar, aplicaţia asigură inte­gritatea, autenticitatea şi confidenţialitatea documen­telor arhivate pe întreg ciclul de viaţă al acestora", conform datelor prezentate de reprezentanţii Certsign. Preţul serviciului de arhivare electro­ni­că a declaraţiilor fiscale depuse elec­tronic la ANAF este inclus în preţul cer­tificatului digital pe o perioadă de un an de zile. Conform datelor de pe pagina web a Certsign, pre­ţul unui certificat digital simplu es­te de 47 de euro, fără TVA (in­clusiv dispozitivul criptografic).

Serviciul de arhivare electro­ni­că cu valoare legală le permite utili­za­torilor să renunţe la tipărirea, îndo­sa­rierea şi arhivarea documentelor într-un spaţiu fizic, evitând astfel cheltuieli cu consumabile, transport şi spaţiul alocat dosarelor.
"Serviciul este util pentru păs­tra­rea declaraţiilor fiscale depuse on­line. Pentru fiecare declaraţie depu­să online, contribuabilii trebuie să păs­treze un exemplar pentru even­tua­le controale din partea ANAF. Cu serviciul de arhivare electronică cu valoare legală se arhivează chiar ori­ginalul declaraţiei - creat şi semnat în mediu electronic - şi nu doar o copie a acestuia. De asemenea, certificatul digital calificat şi serviciul de arhivare electronică cu valoare legală permit semnarea oricărui tip de document (…)."
Împreună cu serviciul de marcare temporală şi cu o aplicaţie de facturare electronică, utilizatorii pot emite şi acte, bonuri şi chitanţe electronice, pe care le pot genera, transmite şi arhiva în format electronic.
Cu ajutorul acestui serviciu, persoanele care depun declaraţiile fiscale în format electronic le vor putea gestiona mult mai uşor şi mai rapid, reducându-şi, în acelaşi timp, costurile de imprimare până la 80%.
"Dacă toate cele 450.000 de companii active pe piaţa românească ar arhiva electronic declaraţiile fiscale, s-ar economisi printuri în valoare de cel puţin 20 de euro pentru fiecare societate, rezultând o economie totală de 9 milioane de euro", a declarat Adrian Floarea - director dezvoltare afaceri al Certsign.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO