Business Hi-Tech

Când a înfiinţat eMag platforma marketplace, cum funcţionează, câte companii sunt acum înregistrate şi la ce pondere a ajuns în afacerile celui mai mare retailer online?

GALERIE FOTO: Produse eMag marketplace

GALERIE FOTO: Produse eMag marketplace

Autor: Alexandra Cepăreanu

29.12.2020, 13:09 1110

Platforma eMag Marketplace, prin care antreprenorii cu businessuri active în mediul online au posibilitatea să vândă produse sau servicii atât pe piaţa naţională, cât şi pe piaţa din Ungaria şi Bulgaria, a ajuns anul trecut să reprezinte peste 50% din totalul de unităţi vândute de eMag, cel mai puternic retailer online din România şi unul dintre cei mai mari jucători din regiune.

„Vânzările sunt distribuite echilibrat, sellerii (vânzătorii) din Marketplace vând toate categoriile de produse. Din punctul de vedere al volumelor am reuşit anul trecut să atingem 34% din total valoare a eMag, şi tot anul trecut am depăşit 52% din totalul de unităţi vândute”, a spus într-un interviu anterior Florin Filote, vicepreşedinte eMag şi cel care a coordonat ecosistemul Marketplace în ultimii ani.

În prezent, eMag marketplace înregistrează circa 23.310 magazine partenere, aproximativ 500.000 de cumpărători zilnici şi peste 10,890 de milioane de produse disponibile în platformă, arată datele publicate de reprezentanţii businessului pe site-ul companiei.

În perioada pandemiei de COVID-19, care a adus provocări pentru antreprenorii din toate industriile, platforma eMag Marketplace, dezvoltată în 2011, a înregistrat o creştere de 30% a numărului de vânzători faţă de anul trecut, astfel că, până la finalul anului în curs, reprezentanţii eMag estimează că pe platforma Marketplace vor fi activi circa 40.000 de vânzători.

„Pentru anul viitor ne aşteptăm ca numărul vânzătorilor să crească cu cel puţin 15.000 de selleri care ni se alătură. Deci, estimăm că vom încheia anul 2021 cu circa 55.000 de selleri pe Marketplace.”

În prezent, platforma marketplace înregistrează un număr de circa 2.500 de selleri care vând peste graniţele României – în Ungaria şi Bulgaria.

De asemenea, pe partea de marketplace, în România, lucrează în jur de 250 de angajaţi, în timp ce companiile care vând produse prin intermediul platformei au angajat peste 30.000 de oameni, pentru a putea să gestioneze operaţional modelul Marketplace.

„Ajungem la 350 de angajaţi în acest segment de business dacă îi adăugăm şi pe cei din Bulgaria şi Ungaria. În Marketplace nu este nevoie de suplimentarea echipei, pentru că modelul de business este gândit să scaleze prin tehnologie.”

Astăzi, Consiliul Concurenţei a anunţat că a sancţionat compania Dante International, , compania care administrează businessul eMAG, cu 32,28 milioane lei (aproximativ 6,7 milioane euro), acuzând retailerul online de abuz pentru abuz de poziţie dominantă faţă de partenerii de pe marketplace, în perioada 2013 – iunie 2019.

Reprezentanţii eMAG au anunţat că au colaborat cu Consiliul Concureţei pe tot parcursul investigaţiei declanşate în 2017 şi au pus la dispoziţie datele şi informaţiile privind modul de funcţionare a platformei Marketplace pentru o înţelegere completă a acestui nou model de comerţ electronic.

„Procesul de dezvoltare a platformei a presupus de multe ori soluţii rapide în interesul clienţilor, dar unele dintre ele au fost impredictibile pentru alte părţi implicate în platformă. (...) Chiar dacă am primit o sancţiune, luăm partea bună din aceasta experienţă: am învăţat cum să oferim un serviciu foarte bun în acelaşi timp şi clienţilor, şi partenerilor din Marketplace, printr-un sistem de reguli şi algoritmi îmbunătăţiţi permanent, bazându-ne pe tehnologie (...),” a spus Iulian Stanciu, CEO eMAG.

Pe platforma eMag Marketplace, prin care companiile active în mediul online îşi pot lista produsele pe site-ul emag.ro în schimbul unui comision la fiecare vânzare, oferă consumatorilor mai multe alternative pentru un singur produs, afişând mai multe oferte pentru un singur produs. Astfel, dacă utilizatorii apasă click pe un produs vor putea citi în partea dreaptă „Încă două oferte pentru acest produs” (vezi exemplu în galerie foto).

Dante Internaţional a revenit pe profit net în 2019, după şase ani în care a înregistrat pierderi, conform datelor disponibile pe site-ul Ministerului de Finanţe.

Compania a raportat afaceri de 4,599 mld. lei la finalul anului trecut, mai mari cu 8% faţă de anul precedent, şi un profit net de 49,5 mil. lei, faţă de o pierdere netă de 44,7 mil. lei în 2018.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO