Business Hi-Tech

Camerele foto, laptopurile si sistemele home-cinema, vedetele vanzarilor in 2006

30.11.2005, 20:00 23

Camerele foto digitale, laptopurile si echipamentele din gama home-cinema vor fi printre principalele tinte de achizitie pe piata romaneasca anul viitor, a fost concluzia producatorilor si distribuitorilor de electronice de consum, reuniti ieri cu ocazia decernarii Premiilor go4it!

Revista de lifestyle digital go4it!, editata de Ziarul Financiar, a acordat ieri titlul de "Cel mai vandut produs al anului 2005" companiilor Fujitsu Siemens (la categoria "Notebook"), HP ("Multifunctionale"), BenQ ("Camere foto digitale"), Canon si Sony ("Camere video digitale"), LG ("Monitoare TFT"), Creative ("MP3 Player"), Hitachi ("Monitoare cu plasma").

La categoria "Distribuitori" au primit premii de excelenta pentru promovarea acestor branduri companiile Tornado, Flamingo Computers, RHS Company, MGT Educational.

Evenimentul a fost organizat in parteneriat cu Asociatia Producatorilor si Distribuitorilor de Echipamente de Tehnologia Informatiei si Comunicatiilor (APDETIC).

Camerele foto au reprezentat un punct major de interes pentru consumatorii romani anul acesta, au spus oficialii companiilor distribuitoare. "In mod cert, camerele foto digitale s-au vandut foarte bine. Iar anul viitor se vor inregistra cresteri importante pe segmentul de notebook-uri si, din nou, pe cel al camerelor foto", a spus Adrian Mantoiu, director al departamentului de management de proiecte la Tornado Sistems.

Display-urile cu plasma si videoproiectoarele vor fi apreciate si anul viitor de consumatori, atat cei de business cat si cei individuali, a spus Danut Eremenco, manager al departamentului audio-video al companiei MGT Educational, distribuitor al producatorului japonez Hitachi.

"In zona home-cinema se vor inregistra cresteri de 30-35%, dar si segmentul de business va creste cu circa 10-15%", a spus el.

Si laptopurile apar in topul preferintelor pentru anul viitor.

"Se remarca o crestere puternica pe segmentul notebook-urilor, care va continua si anul viitor", a spus Eduard Samson, presedinte al Flamingo Computers.

"Totusi, si in ceea ce priveste calculatoarele desktop mai este mult loc pe piata. Romania are, de pilda, cam 6 calculatoare la 100 de locuitori, in timp ce Ungaria are in jur de 10 calculatoare la 100 de locuitori."

Pentru Konica-Minolta, anul 2005 a fost primul an in care a vandut multifunctionale (echipamente cu functii de copiere, imprimare, scanare) exclusiv color, iar tendinta va continua si la anul, a spus Viorica Mocanu, director de marketing al companiei.

In acelasi timp, pentru Xerox Romania vanzarile de imprimante personale, mai ieftine, cu preturi in general sub 100 de euro, au crescut de 4 ori din punct de vedere al unitatilor in cursul acestui an, conform lui Dorel Grigore, director de marketing. (Continuarea in editia de maine)

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO