Business Hi-Tech

Business Magazin. Cum încearcă o antreprenoare din Bulgaria, revenită din SUA, să-şi facă loc cu o şcoală de programare pentru copii şi adolescenţi, MindHub, pe piaţa românească

Autor: Andra Stroe

03.10.2021, 16:31 196

Fondată în Bulgaria, reţeaua internaţională de şcoli de programare pentru copii şi adolescenţi MindHub şi-a făcut loc, anul trecut, şi în România, ajungând rapid a doua ţară ca importanţă din portofoliul de 12 pieţe al companiei. Ce planuri au reprezentanţii businessului care îi învaţă pe copii singura limbă comună, probabil, în toate ţările lumii?

Bazele MindHub au fost puse în 2015 când, proaspăt întoarsă din SUA, Polly Yankova, cofondator şi CEO al businessului, a observat şi analizat, împreună cu partenerul său de business, diferenţa dintre şcolile de stat şi cele private, când vine vorba despre educaţia software pentru copii şi adolescenţi. „În acea perioadă nu existau alte academii precum MindHub pe piaţa din Bulgaria şi, în câteva luni, s-a născut primul centru de programare pentru tineri. După aproximativ un an, datorită interesului foarte mare din partea părinţilor, am lansat alte locaţii în diferite oraşe şi ţări. Brandul a devenit destul de repede cunoscut în ceea ce priveşte educaţia STEM (ştiinţă, tehnologie, inginerie şi matematică) pentru copii între 6 şi 18 ani şi am început să ne extindem la nivel internaţional.”

Pe parcursul a şase ani de la deschiderea MindHub, au investit peste 500.000 de euro pentru dezvoltarea curriculumului, crearea software-urilor şi a LMS – learning management system (sistemul de gestionare a învăţării) utilizate de francize, precum şi pe testarea modelului de lucru al centrelor MindHub.

În 2017, compania a început să opereze ca franciză, fiind prezentă acum în 9 ţări, cu peste 40 de sucursale deschise, urmând ca peste o lună să intre pe o nouă piaţă. Potrivit cofondatoarei, principalul avantaj al unei francize se traduce prin faptul că aceasta îţi permite să faci parte dintr-o reţea bine stabilită de parteneri, ceea ce înseamnă că nu testezi şi nu eşuezi pe cont propriu. „De obicei, este nevoie de mult mai mult timp, bani şi resurse pentru a dezvolta o afacere de la zero, faţă de a deveni proprietar de franciză. În calitate de reprezentanţi MindHub, partenerii noştri se alătură unei reţele de peste 40 de şcoli, cu peste 5 ani de activitate.” Printre alte avantaje, antreprenoarea menţionează amortizarea rapidă a investiţiei (de obicei, între a 10-a şi a 12-a lună), cunoştinţele oferite de francizori în domeniul afacerilor şi al marketingului şi o cantitate semnificativă de informaţii, care sunt extrem de utile pentru previziunile şi calculele iniţiale.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO