Business Hi-Tech

Bucurestenii folosesc Internetul mai ales pentru e-mail si chat

04.05.2001, 00:00 18



Compania Media Controller, specializata in furnizarea de servicii de monitorizare, cercetare si impact pentru toate suporturile media, a realizat in perioada 6-12 aprilie un sondaj de opinie a carui prima tema apartine domeniului IT si Internet.

Sondajul a fost realizat la nivelul municipiului Bucuresti pe un esantion reprezentativ al populatiei neinstitutionalizate, in varsta de peste 18 ani. Numarul subiectilor cercetarii s-a ridicat la 1.170 de persoane.

Conform sondajului, numai 24% dintre bucuresteni au un calculator personal la domiciliu iar cei mai atasati de telnologiile informationale par a fi cei cu varste cuprinse intre 18-29 de ani (care au raspuns cu "da, am un computer acasa" in proportie de 36%) si 40-49 de ani (35%).

Tehnologia isi face simtita mai putin prezenta in casele bucurestenilor care fac parte din celelalte grupe de varsta (30-39 de ani, 50-59 de ani si peste 60 de ani).

Majoritatea calculatoarelor pe care locuitorii capitalei le au acasa nu sunt cele mai performante sisteme informatice. In proportie de 35%, calculatoarele bucurestenilor sunt echipate cu un procesor Pentium II sau K6II. Urmeaza PI sau K6 pe 23% din computere si 486 pe 21% din calculatoare.

Bucurestenii au de gand sa-si faca un upgrade la propriul echipament informatic in proportie de 61% dar numai 27% dintre posesorii de PC-uri intentioneaza sa-l schimbe pe cel pe care il au deja.

Internetul este utilizat de 22% din locuitorii Bucurestiului, cei mai impatimiti surferi avand intre 18 si 29 de ani. La aceasta grupa de varsta 45% navigheaza pe net, iar 55%, nu. Cetatenii care au varsta cuprinsa intre 30 si 39 de ani surfeaza in proportie de 30%, la urmatoarele grupe de varsta procentajele fiind in scadere puternica (20%, 11% si respectiv 4%).

De obicei accesul la reteaua mondiala de calculatoare se face de la serviciu (35%) sau de acasa (27%). Celelalte locuri de unde bucurestenii se conecteaza la web sunt cafenelele Internet (23%). Restul acceseaza netul atat de acasa cat si de la serviciu.

Dintre motivele utilizarii Internetului se detaseaza trimiterea de mesaje prin posta electronica (42%), urmata la mare distanta de navigarea propriu-zisa pe web (28%) si comunicarea prin fomurile de discutii (19%). Interesant este ca numai 2% dintre bucuresteni utilizeaza Internetul pentru a efectua cumparaturi online.

Surferii din Bucuresti obisnuiesc sa citeasca presa online in proportie de numai 25%.

Majoritatea surferilor (39%) nu stau mai mult de 3 ore pe net intr-o saptamana. Intre 5-10 ore pe saptamana stau 35% dintre "internautii" din capitala iar 22% isi petrec intre 11 si 30 de ore online.

Intervalele orare in care este accesat Internetul sunt 12-19 (36%) si 22-6 (32%).

O majoritate covarsitoare (74%) intra pe net prin dial-up, numai 26% avand acces la o linie cu viteza mare de transfer de date.

Compania Media Controller a fost infiintata anul trecut. Departamentul de cercetare al firmei realizeaza studii cantitative si calitative aplicate pe diverse arii de cercetare: media, publicitate, produse, consumatori, socio-stiluri de viata. Alte detalii puteti gasi pe site-ul www.mediacontroller.ro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO