Business Hi-Tech

Boo.com a gasit un prim cumparator

31.05.2000, 00:00 15



Aventura online a companiei Boo.com a luat sfarsit marti cand societatea Bright Station i-a cumparat la un pret infim activele principale care constau in echipamente tehnologice, relateaza Reuters.

Dezvoltarea tehnologiei pentru site-ul Boo.com a costat multe milioane de lire sterline iar vanzarea acesteia catre Bright Station, companie care furnizeaza software online pentru sectorul de afaceri, va face ca investitorii sa nu mai poata recupera nimic din cele 80 de milioane de lire cu care au creditat societatea.

Tehnologia dezvoltata de Boo.com a permis clientilor societatii sa vizualizeze in trei dimensiuni confectiile si echipamentul sportiv pe care doreau sa-l cumpere.

Sparza, diviziunea de comert electronic a companiei cumparatoare, va inchiria aceste solutii tehnologice altor distribuitori virtuali. Bright Station va angaja si o parte din echipa de programatori ai companiei falimentare, in special pe cei care au contribuit la proiectarea tehnologiei.

De la lansarea sa in urma cu 18 luni, Boo.com a cheltuit 80 de milioane de lire sterline, in timp ce veniturile sale lunare nu au depasit niciodata un milion de lire. Majoritatea fondurilor investite in Boo au fost cheltuite pe sistemele de computere care deserveau clientii din 18 tari. Desi a fost cel mai sofisticat site de distributie online, tehnologia de ultima generatie a fost principala "vinovata" pentru falimentul sau. Incovenientul principal consta in faptul ca utilizatorii aveau nevoie de computere echipate cu ultimele soft-uri pentru web si, chiar si in acest caz, incarcarea paginilor lua foarte mult timp.

KPMG, compania angajata drept lichidator al Boo.com, a anuntat ca mai sunt purtate o serie de negocieri cu alte firme pentru vanzarea numelui de marca si a site-ului web.

Numarul potentialilor cumparatori s-a redus drastic dupa ce KPMG a anuntat ca acestia va trebui sa constituie un depozit de un milion de lire sterline in curs de cateva zile, pentru a-si dovedi astfel seriozitatea intentiilor de achizitionare a activelor companiei.

Boo.com a fost fondata de catre doi suedezi, fostul model Kajsa Leander si partenerul sau Ernst Malmsten. Printre investitorii initiali s-au numarat Bernard Arnault, presedintele companiei franceze LVMH, societatea italiana Benetton, precum si bancile de investitii Goldman Sachs si JP Morgan.

Boo.com are datorii catre agentiile de publicitate in valoare totala de 25 milioane de dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO