Business Hi-Tech

Bülent Duagi, Mobile Academy: Românii folosesc smartphone-ul de cel puţin 50 de ori pe zi, iar tinerii chiar de 200 de ori

Bulent Düagi: „Vrem să ne consolidăm poziţia pe piaţa din Bucureşti şi ne dorim să ajungem la o cifră de afaceri de 100.000 de euro“

Bulent Düagi: „Vrem să ne consolidăm poziţia pe piaţa din Bucureşti şi ne dorim să ajungem la o cifră de afaceri de 100.000 de euro“

Autor: Alexandra Marcu, Ioana Nita

23.06.2016, 00:06 514
Utilizatorii de de telefonie mobilă folosesc în prezent smartphone-urile mai mult de 40 de ore pe lună, prezenţa companiilor în mediul mobile fiind tot mai necesară pentru a ajunge la clienţi. Astfel, dezvoltarea de aplicaţii mobile a devenit un serviciu tot mai cerut în mediul de business, pentru care companiile sunt dispuse să plătească.
 
„Zona IT este în creştere, inclusiv segmentul de dezvoltare de aplicaţii mobile. Firmele se întreabă cum pot să ajungă la oamenii care folosesc din ce în ce mai mult telefonul, iar managerii trebuie să afle ce se poate face pe mobile, ce oferă acest segment businessului lor”, a declarat în cadrul emisiunii ZF Live Bulent Düagi, co-fondator al Mobile Academy, un start-up local specializat în traininguri de dezvoltare a aplicaţiilor mobile pentru angajaţi.
 
Conform unui studiu, românii folosesc telefoanele mobile mai mult de 40 de ore pe lună. „Utilizatorii din România folosesc un smartphone de cel puţin 50 de ori pe zi, iar persoanele tinere chiar şi de 200 de ori”, a completat el. Astfel, companiile mari devin tot mai interesate de segmentul mobile pen­tru a-şi creşte competitivitatea pe piaţă.
 
„Ajutăm companiile să îşi crească capa­bili­tatea şi competenţele în a-şi dezvolta apli­caţiile mobile.“
 
Serviciile Mobile Academy, companie înfiinţată la sfârşitul anului trecut, sunt solicitate în principal de companiile de outsourcing, care dezvoltă produse pentru clienţii din ţară şi din străinătate, dar şi firmele cu produse pe zona de mobile.
 
„Când există cerere, ar trebui să existe şi partea de spijin pentru ca oamenii să performeze. În domeniul tehnic lucrurile se schimbă în mod constant.”
 
Duagi mizează pe faptul că oamenii învaţă singuri, iar lucrurile pe care le fac la academie sunt complementare studiului individual. În ceea ce priveşte recrutarea de programatori, acesta spune că unele companii preferă să angajeze oameni pentru fiecare proiect, în loc să investească în angajaţi. „Trebuie să ai o abordare mixtă. Nu poţi să investeşti mereu în oameni pentru că sunt mobili şi nu o să rămână veşnic la tine în companie, dar nu poţi nici să recrutezi mereu pentru fiecare proiect.”
 
Un curs costă 150 de euro de persoană, workshop la care se pot înscrie oameni de la companii diferite, şi 200 de euro dacă oamenii sunt de la o singură companie şi fac un training personalizat. Grupele sunt formate din circa 4-10 persoane. „Trainerii noştri sunt profesionişti, au experienţă pe diferite arii şi colaborează cu noi ca nişte freelanceri. Căutăm oameni foarte bine pregătiţi şi care au motivaţia să îi înveţe şi pe alţii.” Până în momentul de faţă, la Mobile Academy au participat 65 de cursanţi. Punctele tari ale programatorilor români sunt adaptabilitatea, flexibilitatea şi perseverenţa de a învăţa, dar aceştia trebuie să înţeleagă mai bine business-ul în care activează.
 
Cei mai buni programatori pot câştiga 10.000 de euro net pe lună, iar cei care sunt entry-level au venituri de 800-1.500 de euro lunar. „Competenţa principală pentru a dezvolta programe este gândirea analitică, să poţi structura în paşi tot ceea ce vrei să faci, să îţi dai seama de avantajele şi dezavantajele anumitor abordări pe care vrei să le ai, dar şi un mix de pasiune şi dorinţa de a fi mai bun.”
 
Bülent Duagi a terminat Politehnica Bucureşti şi a lucrat la companii precum Bitdefender, Adobe sau Vodafone, iar în toamna anului trecut a pus bazele afacerii Mobile Academy. 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO