Business Hi-Tech

Aqurate, platformă AI pentru analiza datelor din e-commerce: campania de Black Friday aduce vânzări cu 45% mai mari decât media lunară anuală, în rândul magazinelor online monitorizate

Vlad Marincaş, CEO şi cofondator Aqurate

Vlad Marincaş, CEO şi cofondator Aqurate

Autor: Alexandra Cepăreanu

02.11.2023, 14:02 45

Campania de Black Friday aduce vânzări cu 45% mai mari decât media lunară anuală, în rândul magazinelor online monitorizate de Aqurate, start-up-ul local care dezvoltă o platformă de tip SaaS bazată pe tehnologia de inteligenţă artificială pentru analiza datelor din e-commerce, au transmis reprezentanţii companiei româneşti.

„An de an, impactul Black Friday la nivelul întregii luni noiembrie aduce un vârf al vânzărilor, deseori neegalat, în rândul multor magazine online, nici de Crăciun, Paşte sau alte momente de vârf în calendarul cumpărăturilor online. Am analizat un eşantion reprezentativ de magazine online, iar măsurătorile arată un plus general de 45,7%”, a spus Vlad Marincaş, CEO şi cofondator Aqurate.

Start-up-ul a lansat un studiu realizat pe un eşantion de peste 80 de magazine online, din 10 categorii de comerţ electronic. Potrivit studiului, top 10 al creşterilor vânzărilor online înregistrate în noiembrie este ocupat, pe categorii, de copii şi bebeluşi (cu peste 75%), sănătate şi înfrumuseţare (+ 55,5%), casă şi grădină (peste 55%), electronice (+50%), cărţi şi multimedia (+48%), haine şi accesorii (+40%), pet shop (plus 40%), artă şi divertisment (+38%), bricolaj şi DYI (+37%) şi alimentem băuturi şi tutun (+10%).

Aqurate ajută la colectarea datelor cu care interacţionează utilizatorii magazinelor online şi la introducerea acestora în motorul de recomandare de produse. Compania a fost fondată în 2019 de Vlad Marincaş, Tudor Goicea, Lisardo Erman si Raul Mazilu, iar până în prezent a atras finanţări în valoare de aproximativ 500.000 de euro.

„Soluţia AI este bazată pe analizarea şi interpretarea unor volume mari de date privind comportamentul clienţilor - produse cumpărate, click-uri, produse adăugate în coş şi altele. Aceasta compară acţiunile similare ale diferiţilor utilizatori şi estimează, prin intermediul inteligenţei artificiale, ce ar putea prezenta interes pentru fiecare utilizator.”

De asemenea, Aqurate Personalize creşte veniturile din e-commerce cu până la 23%, prin recomandările de produs generate cu AI, personalizate fiecărui vizitator al site-urilor, au mai spus reprezentanţii companiei. Serviciul creşte atât rata de conversie din e-commerce, cât şi valoarea medie a comenzii.

În prima jumătate a anului, Aqurate a anunţat că a depăşit 1,6 mil. de comenzi procesate prin magazinele online ce folosesc algoritmul său AI de recomandări de produse.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO