Business Hi-Tech

Apelurile pe mobil, platite prin vizionarea de reclame

31.05.2006, 00:00 25

Utilizatorii de telefoane mobile au la indemana o noua metoda prin care sa-si plateasca apelurile telefonice, si anume prin urmarirea de reclame publicitare pe computerul de acasa, scrie The New York Times.

Mai exact, este vorba de un program initiat de furnizorul american de servicii de telefonie mobila Virgin Mobile USA, numit SugarMama, prin care cei 4 milioane de clienti, dintre care majoritatea tineri, pot efectua apeluri gratuite in limita a 75 de minute pe luna, daca se uita la reclame.

Pentru un minut gratuit de convorbiri, utilizatorii trebuie sa urmareasca un clip de 30 de secunde pe computer sau sa citeasca un SMS publicitar trimis de companie si sa raspunda ulterior la un set de intrebari pentru a demonstra ca a acordat intr-adevar atentie reclamei publicitare, scrie The New York Times.

Pentru a putea furniza reclamele publicitare, Virgin Mobile USA a incheiat contracte cu Pepsi si Microsoft, dar si cu organizatorii campaniei anti-tabac numita Truth.

"Acest program este un fel de ajutor pentru clientii nostri care au consumat mai repede decat ar fi dorit minutele pe care le au pe cartela preplatita si care vor sa beneficieze de minute gratuite in plus", a explicat Howard Handler, director de marketing in cadrul Virgin Mobile USA.

SugarMama va fi lansat in data de 14 iunie si este primul serviciu de reclame pe mobil din SUA. Planurile companiei au atras atentia altor jucatori in industrie care incearca sa gaseasca o abordare similara pentru serviciile de Internet wireless.

Cu toate acestea insa, analistii din industria telecomunicatiilor sunt de parere ca programul initiat de Virgin Mobile nu va prinde foarte mult nici printre clienti si nici printre companiile de publicitate, scrie The New York Times. "Practic, reclamele nu vor fi de nici un folos pentru ca atat timp cat clientii nu-si permit un minut in plus de convorbire si incearca sa-l primeasca gratuit, nu-si vor permite nici sa cumpere o consola de jocuri Microsoft Xbox", a spus Roger Entner, analist in cadrul companiei de cercetare Ovum Research.

"In plus, vorbim de tarife din ce in ce mai mici pentru convorbiri, cuprinse undeva intre 3,5 centi si 10 centi pe minut, ceea ce inseamna ca nu merita sa stai sa urmaresti reclame doar ca sa economisesti atat de putini bani", este de parere Ed Snyder, analist al Charter Equity Research.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO