Business Hi-Tech

Americanii de la Teradata intra in Romania cu solutii de stocare. Tinta: operatorii telecom si bancile

15.10.2008, 19:48 368

Compania americana Teradata, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata de stocare a informatiilor digitale (data warehousing), intentioneaza sa intre pe piata din Romania in urmatoarele 12 luni, atacand sectoarele telecom si financiar-bancar.

"Romania este o piata atractiva pentru noi. Nu am stabilit inca strategia pe care o vom aborda, insa va fi cu siguranta un 'mix' intre vanzari directe si colaborarea cu o retea de parteneri potriviti", a declarat Herman Wimmer, presedintele Teradata responsabil de regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa).
"Deja avem o persoana care evalueaza piata si ne asteptam ca vom inregistra primul succes anul viitor", a adaugat el.
Jan Simek, vicepresedintele Teradata responsabil pentru Europa Centrala si de Est, a precizat ca un alt punct de interes pentru companie, pe langa telecom, banci si asigurari, il reprezinta sectorul guvernamental. "Guvernele din regiune investesc in si apeleaza din ce in ce mai mult la tehnologie pentru a interactiona cu cetatenii", a spus el. Teradata este prezenta in 22 de tari din regiunea EMEA, cu reprezentante de vanzari independente din punct de vedere juridic. In Ungaria, Teradata lucreaza cu operatorul de telefonie mobila Pannon GSM si cu subsidiara locala a grupului german Metro. In urma cu trei ani, compania a demarat operatiunile in Ucraina si Rusia si a investit puternic in Polonia, a mai spus Wimmer.
In total, compania are 250 de clienti in Europa, printre care se numara Metro, Tesco, Deloitte, Lufthansa, Air France sau Vodafone. In ultimele 12 luni, Teradata a incheiat contracte cu Carrefour, banca HSBC, finlandezii de la Nokia si producatorul auto Daimler.
Conform lui Wimmer, multi clienti regionali ai companiei utilizeaza solutiile Teradata in mai multe subsidiare din Europa, amintind de Carrefour, Vodafone si Orange. "Aceste subsidiare reprezinta puncte cheie pentru a penetra o piata noua", a completat Simek.
In primele sase luni ale acestui an, veniturile companiei in EMEA au crescut cu 24%. Reprezentantul companiei a precizat ca Europa de Centrala si de Est a raportat un ritm de crestere mai ridicat, dar nu a furnizat cifre exacte. La nivel global, Teradata, companie desprinsa in octombrie 2007 din NCR Corporation (producator de sisteme ATM, POS sau scannere de coduri de bare), a raportat venituri de 830 mil. dolari (613,4 mil. euro) in primele sase luni ale acestui an, in timp ce profitul operational s-a ridicat la 111 mil. dolari (82 mil. euro).
In ceea ce priveste potentiali parteneri locali, Simek spune ca sunt vizati in mod "natural" principalii colaboratori ai companiei, precum companiile de soft/business intelligence (BI) SAS, Oracle, Microsoft si IBM, dar si companiile de consultanta Accenture sau Cap Gemini.
Pe plan global, Oracle si IBM sunt considerati principalii competitori ai Teradata. Wimmer si Simek spun ca este mai degraba vorba de competitie.
"Companii precum Oracle sunt in esenta firme orientate pe soft si BI. Nu si-au extins foarte puternic activitatile pe segmentul data warehousing. Spre exemplu, desi concuram cu Oracle pe segmentul bazelor de date, colaboram pentru solutia Hyperion", a declarat Wimmer.
Sectorul companiilor mici si medii nu reprezinta in ansamblu un obiectiv pentru companie, dar Teradata ar putea incerca sa atraga clienti din partea superioara a acestui segment.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO