Business Hi-Tech

Ambitie germana: SAP vrea 50% din piata de software

07.11.2002, 00:00 46

SAP, principalul producator european de software pentru gestiunea intreprinderilor, a decis sa intre direct si pe piata romaneasca. Compania germana si-a deschis ieri reprezentanta de la Bucuresti. Pana acum, SAP activa pe piata romaneasca prin parteneri precum Integrator, Plaut, IBM sau Siemens Business Services.
De ce abia acum s-a decis producatorul german de software sa isi deschida o reprezentanta la Bucuresti?
"Pentru ca dupa Revolutie Romania a fost o tara instabila si fara angajament fata de valorile europene", a declarat Franz Zipp, vicepresedinte SAP pentru regiunea central si est europeana.
Alti factori care au determinat compania SAP sa amane lansarea unei reprezentante locale au fost fiscalitatea ridicata, instabilitatea legislativa si birocratia. "Toate acestea au condus la stabilirea de catre agentiile de rating internationale a unui risc mare pentru Romania. Intre timp s-au schimbat foarte multe aici si acesta este un moment foarte bun pentru ca SAP sa vina cu o reprezentanta la Bucuresti. Indicatorii economici sunt pe o panta ascendenta si suntem convinsi ca si in urmatorii ani Romania se va dezvolta in aceasta directie", a precizat Zipp.
Obiectivele noii reprezentante nu sunt deloc modeste. Desi compania are deja in Romania peste 45 de clienti printre care Alcatel, Danone, Electrica, Holcim, Metro sau Tarom, noua conducere a reprezentantei de la Bucuresti doreste impunerea mai accentuata pe piata a brandului SAP.
Compania a finalizat la sfarsitul lunii septembrie versiunea localizata a softului SAP care a presupus adaptarea sistemului la legislatia romana, inglobarea de proceduri de gestiune a afacerilor utilizate pe scara larga in Romania, traducerea pachetului software in limba romana. Localizarea va continua prin intretinerea si actualizarea sistemului SAP conform schimbarilor legislative din Romania.
Un alt obiectiv pe care si l-a propus reprezentanta de la Bucuresti a SAP este largirea retelei de parteneri. Pe langa cele cinci firme cu care a colaborat ultimii ani (AI Informatics, IBM, Integrator, Siemens Business Services si Plaut), SAP a castigat deja un nou partener: Softwin, societate specializata in furnizarea de solutii IT.
Cel mai indraznet obiectiv pe care SAP si l-a propus sa-l atinga in Romania este castigarea unei cote de piata de 50% adica "jumatate din valoarea vanzarilor de software", a declarat Valentin Tomsa, directorul reprezentantei SAP de la Bucuresti.
Desi pana acum era cunoscuta ca un furnizor de software pentru gestiunea intreprinderilor in principal de dimensiuni mari, SAP si-a aratat interesul si pentru piata formata din intreprinderile mici si mijlocii.
Compania germana a lansat deja doua noi pachete software mySAP All in One si Business One care pot fi implementate chiar si la firme cu cinci angajati. Deocamdata nici una dintre aceste pachete software nu sunt disponibile in Romania.
"Business One am inceput sa-l implementam deocamdata pe pietele mari. In prezent ne gandim sa il comercializam si in Rusia. In a doua jumatate a anului viitor vrem sa localizam acest produs si pe alte piete", a spus Franz Zipp.
Deocamdata, in Romania trebuie gasita o piata pentru Business One, a adaugat Valentin Tomsa.
Oficialii nu au putut preciza cat a investit SAP pentru localizarea pachetului sau de software in Romania dar s-au aratat interesati de participarea la proiecte guvernamentale.

Despre SAP
Compania germana are 12 milioane de utilizatori in intreaga lume, peste 29.000 de angajati si 1.000 de parteneri.
Fondata in 1972, SAP a avut anul trecut o cifra de afaceri de 7,3 miliarde euro. In trimestrul al treilea al acestui an SAP a avut o cifra de afaceri de 1,7 miliarde euro, in crestere fata de cele 1,65 miliarde euro inregistrate in aceeasi perioada din 2001.
Profitul net al companiei in perioada iulie-septembrie 2002 a fost de 202 mil. euro.
Pe primele noua luni ale acestui an veniturile companiei au crescut cu 2% in raport cu acelasi interval de timp din 2001, situandu-se la nivelul de 5,14 mld. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO