Business Hi-Tech

Adelina Oprea, fondator al agenţie de digital marketing Campaigns: În 2024, proprietarii de magazine online din România trebuie să aibă curajul să aloce bugete de marketing mai mari decât în 2023 pentru a-şi scala vânzările, inclusiv la nivel internaţional

Adelina Oprea, fondator al Campaigns, şi Răzvan Rădulescu, partener în businessul Campaigns.

Adelina Oprea, fondator al Campaigns, şi Răzvan Rădulescu, partener în businessul Campaigns.

Autor: Alexandra Cepăreanu

15.12.2023, 10:50 116

Şi în 2023 piaţa românească de comerţ online a continuat să se dezvolte, iar pentru anul viitor estimările reprezentanţilor agenţiei de creaţie şi marketing digital Campaigns arată că şi în 2024 piaţa de e-commerce îşi va continua creşterea. Practic, şi în 2024 piaţa va asista la noi lansări de magazine în format electronic, au transmis printr-un comunicat reprezentanţii Campaigns.

„Anul acesta, proprietarii de magazine online s-au concentrat mult pe profit şi, drept urmare, şi-au optimizat toate liniile de business, inclusiv bugetele de promovare şi canalele de vânzare. Aceştia au aplicat măsuri strategice foarte bine calculate, mai ales că şi concurenţa a crescut. În cifre, vorbim de peste 31.000 de magazine online cu cod CAEN 4791 în plan local, active în cursul acestui an, cu 7.356 mai multe decât erau înregistrate în 2022”, a spus Adelina Oprea, fondator al Campaigns.

În acelaşi timp, este necesar ca, pentru un orizont de timp îndelungat, proprietarii de magazine online să continue să îşi optimizeze canalele de marketing, cu obiective bine setate pentru un calendar de campanii, menţinând totodată un echilibru între venituri şi cheltuieli, cu un scop precis – să aibă profit.

„Dacă în anii trecuţi majoritatea magazinelor online alegeau canale de promovare cu răspuns direct, în 2023 cererea pentru serviciul de SEO (optimizarea în motorul de căutare Google), PR şi branding a crescut. Magazinele online au fost dispuse să construiască sănătos, pe termen lung”, a spus Răzvan Rădulescu, partener în businessul Campaigns.

În opinia celor doi antreprenori, anul 2024 se vor manifesta anumite tendinţe în mediul online, dictate mai ales de mişcările de la nivel economic, aşa cum sunt noile măsuri fiscale.

„Vorbim de schimbări care vor disciplina investitorii în eCommerce, astfel încât să-şi poată gestiona mult mai eficient resursele. La capitolul trenduri, aş mai puncta şi «live stream shopping», care a fost testat de magazinele online din România încă din acest an şi va fi în continuare folosit şi în 2024, precum şi «short videos», videouri scurte, conţinutul care poate să genereze cele mai bune rezultate când ne referim la promovarea produselor – sau «product video», în contextul în care tot mai multe magazine online vor folosi segmentul de producţii video ca să îşi prezinte produsele”, a adăugat Adelina Oprea.

Fondatoarea Campaigns consideră că magazinele online nu mai sunt la fel de curajoase ca în alţi ani în a testa canale noi de promovare, cum este şi exemplul TikTok Ads, faţă de care entuziasmul a scăzut.

Pentru anul viitor, Adelina Oprea şi Răzvan Rădulescu sunt de părere că proprietarii de magazine online din România trebuie să aibă curajul să aloce bugete de marketing mai mari decât în 2023 pentru a-şi scala vânzările, inclusiv la nivel internaţional.

„De altfel, planul extern este încă o necunoscută pentru mulţi antreprenori din mediul online de la noi care, deşi au vânzări consistente la nivel de România, nu şi-au construit până la momentul de faţă o strategie prin care să acceseze şi alte pieţe din Europa.”

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO