Business Hi-Tech

112, semnat de Ericsson

29.07.2003, 00:00 69

Grupul suedez de telecomunicatii, Ericsson va livra aplicatia software pentru serviciul de urgenta Unic de tip 112, precum si echipamentul necesar conectarii dintre centrele de preluare a apelurilor si agentiile dispecer, anunta producatorul suedez. Ericsson este furnizor principal in cadrul contractului pentru dezvoltarea sistemului 112, atat in ceea ce priveste echipamentul, cat si ca integrator.
Aplicatia Ericsson pentru serviciul de tip 112 functioneaza ca dispecerat unic repartizand apelurile venite de la persoanele care au nevoie de ajutor, selectiv, catre institutiile responsabile (ambulanta, politie, pompieri etc), urmarind ulterior preluarea si modul de rezolvare a acestora.
Pe partea de echipamente, Ericsson va livra centralele telefonice, reteaua de acces de banda larga de tip MINILINK BAS utilizand tehnologia LMDS si MINILINK High Capacity care asigura legatura intre centrele de preluare a apelurilor 112 si agentiile dispecer.Ca integrator, Ericsson va coopera cu Motorola Israel si cu alte cateva firme romanesti de la care s-au achizitionat alte echipamente si solutii specifice (aplicatii GPS, de securitate s. a.).
„Procesul de implementare se va derula conform graficului convenit cu beneficiarul, serviciul urmand sa fie operational intr-o prima faza in Bucuresti, dupa care va fi extins in judetele Ilfov, Brasov, Prahova, Ialomita, Constanta, si apoi in toata tara, pana la sfarsitul trimestrului al treilea 2004”, spune Thomas Lundin, Country Manager Ericsson Telecommunications Romania.Valoarea contractului este de 40 de milioane euro iar selectia furnizorilor a fost facuta de catre Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS).Partea pe care Ericsson o va primi din aceasta suma, modul de efectuare a platii si data la care firma suedeza va primi banii sunt confidentiale.
Potrivit unor surse guvernamentale, institutia va contracta un credit de 40 milioane euro, fara garantie guvernamentala, necesar instalarii sistemului national unic pentru apeluri de urgenta 112.Rambursarea creditului si plata dobanzilor, a comisioanelor si a altor costuri aferente imprumutului vor fi asigurate integral din veniturile proprii ale STS, afirma sursele citate de Mediafax.
Ministerul Comunicatiilor va semna, in numele Guvernului, o scrisoare catre finantator in care isi va preciza sprijinul pentru realizarea de catre STS a veniturilor proprii necesare rambursarii creditului si a celorlalte costuri.Directorul STS Tudor Tanase a anuntat, recent, ca lucrarile la sistemul 112 vor incepe in cateva zile. STS beneficiaza de o suspendare la plata TVA in vama pe o perioada de 9 luni, conform unui decret prezidential, care aproba o ordonanta de urgenta trecuta prin Parlament. Actul normativ mentioneaza importurile facute de STS pentru Sistemul unic pentru apeluri de urgenta, in valoare de 40 de milioane de euro.Tudor Tanase estimeaza ca lucrarile vor dura aproximativ 15 luni.Achizitia de echipamente, servicii si lucrari pentru functionarea Sistemului national unic pentru apeluri de urgenta trebuie facuta in 18 luni.STS a fost desemnat prin HG 227/2003 sa instaleze in regim de urgenta sistemul 112, cadru legislativ care permite desemnarea de catre prestatorul de servicii a furnizorilor de echipamente pentru incadrarea in termenul prevazut de actul normativ. Sistemul trebuie sa devina operational in termen 18 luni de la intrarea in vigoare a HG 227/2003, publicata in Monitorul Oficial in luna martie. In cursul acestei veri, serviciul va fi disponibil la nivelul orasului Bucuresti, urmand ca in a doua etapa sa fie acoperite judetele Ilfov, Prahova, Ialomita, Constanta si Brasov. In ultima faza, vor urma si celelalte 36 de judete.Un numar de 800 de salariati din cadrul institutiei vor asigura instalarea, operarea, intretinerea si mentinerea in stare de functionare a sistemul 112.STS organizeaza si coordoneaza activitatile in domeniul telecomunicatiilor speciale pentru autoritatile publice din Romania si alti utilizatori prevazuti de lege. Institutia are structura militara, fiind componenta a sistemului national de aparare. Personalul STS este format din 2.000 de cadre militare si salariati civili, avand obligatia de a asigura confidentialitatea fluxului informational vehiculat prin retelele de telecomunicatii speciale.La sfarsitul lunii februarie, Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei a reziliat contractul incheiat cu consortiul canadian Romanian Public Safety privind introducerea sistemului national unic de apeluri de urgenta 112, din cauza nerespectarii obligatiilor asumate de acesta. iuliana.susanu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO