Business Construct

Primăria Sector 4 a lansat procedura de licitaţie pentru selectarea proiectanţilor şi a constructorilor pentru refacerea Planşeului de la Piaţa Unirii şi consolidarea Pasajului Unirii

Primăria Sector 4 a lansat procedura de licitaţie...

Autor: Roxana Rosu

21.04.2023, 11:40 1395

Primăria Sector 4 a anunţat că a lansat procedura de licitaţie publică pentru selectarea companiei care urmează să proiecteze şi să refacă Planşeul Unirii, construcţia de beton care acoperă cea mai parte a Pieţei Unirii, şi, totodată, să consolideze Pasajul Unirii.

Anunţul de participare, însoţit de toate documentele aferente, printre care şi caietul de sarcini, a fost publicat în sistemul electronic de achiziţii publice (SICAP), se arată în comunicatul primăriei. Operatorii interesaţi pot depune ofertele până la data de 06 iunie 2023.

Durata estimată a contractului este de minimum 48 de luni de la semnarea acestuia şi va viza ambele obiective de infrastructură.

În paralel, întreaga zonă de suprafaţă va fi reamenajată peisagistic, cu spaţii verzi, piaţete, zone pietonale.

În luna noiembrie 2022, o echipă din cadrul Universităţii Tehnice de Construcţii Bucureşti a efectuat două expertize tehnice pentru a determina starea actuală, atât a Planşeului Unirii, cât şi a Pasajului Unirii.

Finalizate în luna ianuarie a acestui an, expertizele au încadrat cele două obiective de infrastructură în starea tehnică IV - nesatisfăcător, ce necesită lucrări urgente de consolidare.

Planşeul Unirii, construcţia din beton cu o lăţime de 32 de metri şi o lungime de 360 de metri, aflată între strada Căldărari şi peretele tunelului rutier, care acoperă şi dirijează prin subteran râul Dâmboviţa a suferit modificări structurale semnificative în cei peste 80 de ani de existenţă.

Stâlpii de susţinere ai planşeului sunt crăpaţi şi fisuraţi, armăturile sunt corodate, rupte pe alocuri, iar din placa structurii sunt căzute bucăţi întregi de beton. Mai mult, din cauza apei care trece pe sub planşeu, s-a creat mucegai, iar infiltraţiile au fisurat grinzile.

Aceleaşi expertize au identificat deficienţe serioase şi la structura de rezistenţă a Pasajului Unirii, construit în anii 1986-1987, cu o lungime de aproximativ 900 de metri şi o lăţime de 14 metri,

Primăria precizează că, în urma lucrărilor effectuate anul trecut la pasaj, a fost înlăturat pericolul ca bucăţi de beton din plafonul tunelului rutier să se mai desprindă şi să cadă peste autoturismele care circulau prin pasaj. Totodată, constructorii au izolat infiltraţiile de la nivelul carosabilului, au închis fisurile din pereţii interiori ai pasajului, prin injectarea unor mortare speciale, pe care, ulterior, i-au îmbrăcat cu peste 3.000 de panouri metalice.  

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO